"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 28 september 2010

återbördad till hemmet

det kändes skönt att sätta fötterna på svensk mark trots att det skillde 20 C i temp....men anledningen till att jag tyckte det är de sista dagarnas värk och besvär med ett öga...det började sakta natten mot söndag och då jag försökte få i droppar under söndagsmorgonen men då kändes det som att det exploderade av värk i ögat och det rann och höll på och gav sig inte...problemet med ögat har jag haft ett längre tag till och från sen våren någon gång och har sökt läkare och fått en remiss till ögonkliniken, men ingen diagnos....vi blev iaf tvungna att ringa läkaren som kom till hotellet inom 40 min. Diagnos blev ögoninfektion och tog med sig Mojen för att hämta medicin....Mojen blev snabbt tillbakaskjutsad till hotellet med medicin och jag påbörjade behandlingen....dock fortsatte det med värk och svullnad men lugnade sig till och från så....höll ut...vi visste inte om vi skulle till ögonläkaren, men när doktorn dök upp på hotellet under måndagen så förklarade han att eftersom jag skulle hem nu så ville han att jag kontaktade min sjukvård hemma och att ögonläkaren var inte i staden vi var....så fick det bli. 1500 kr fattigare i självrisk...försökte vi njuta av sista dagens sol och bad och det fungerade utmärkt med Mojens nya solglasögon och den turistkepa jag hittade i super market vid hotellet för 45 kr...Tur nog finns det inte på bild ;0)

Däremot har jag en vy från stranden Pasa där vi solade sista dagen, det var också på den stranden vi såg delfinerna simma förbi....det var mysigt....och låg 100 meter från vårt hotell....

Det finns fina segelbåtar i havet



vy ut från Pasa stranden














Där var det ett otroligt lungt och skönt läge...en perfekt avslutning på en fin  resa :0) och jag återkommer om den när jag laddat mer bilder och har hunnit landat, jag har lite mer att berätta.. men just nu är jag bara väldigt trött....

ja hur gick det då med ögat då?..jo...kom hem och gick till vårdcentralen, man konstaterade att det fanns hål i ögat som man inte visste vad man skulle göra med...så fick remisskopia och iväg till Falun på ögonakuten, där konstaterade man att det var verkligen konstigt och att det inte fanns något speciellt mönster i vad det kunde vara...virus förmodligen...och jag berättade att jag hade haft bältros . Jag fick medicin att droppa i ögat 5 ggr om dagen och så ska jag också fortsätta med medicinen jag fick i grekland som var en mycket bra medicin.

Inte underligt att jag haft ont...om nätterna då det spruckit lite i hornhinnan varje gång det stuckit till .....

Nu är jag jättetrött eftersom vi inte sov allt för mycket i natt...jag tog min medicin och slocknade av ljudet av axande motorer då vi lyfte, och sen minns jag inte mkt mer...än att benet ryckte till och jag vaknade men somnade om igen och sen så vaknade jag och det var 20 min till landning....sen har vi halvsovit på tåget hem utifrån folks parfym/dofter, mobilprat, plingar i datorer, telefoner osv....inte mkt hänsyn där inte....en tjej bara slog sig ner på min plats, kopplade upp 2 datorer, som plingade och förde ett himla liv när vi försökte sova...hm...jaja..nog om det...nu ska jag sussa så jag orkar dagen i morgon...vi hörs och tack för alla goa kommentarer från er...

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja sina ögon ska man vara rädd om, tur du fått hjälp!
Å jag fick sådan jävulsk tandvärk i helgen så jag knaprade för många tabletter, & hamnade på akuten ;)
Såg "fan" i vitögat innan jag kvicknade till igen, hu hu.. sedan hamnade jag vid akut tandläkaren på söndag & fick hjälp!
Ska du gå den där fotoshopp kursen? jag har ju ingen lapptopp, så det får vara för mej denna gång, men en fortsättnings kurs skulle jag vilja att dom startar nu..
Kram på dej! /Lena

Chissra sa...

men usch vilken jobbig sjukdom i ögat. hoppas du kryar på dig snart.
kram