"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 6 september 2010

så sitter jag där

tankarna far iväg
diktar sina små strofer
munnen ler, tårar fyller mitt öga
av ord mitt huvud sakta diktar fram

fingrarna som pillar, plockar, petar i röd massa

som sakta rullar mellan mina händer
lingon, barr, kottar, mossa, kusar, spindlar

ett myller av blandad kompost
rullar mot pappret därunder

ser små blåbär irra omkring
bland blodröda lingon

små små blad, virrar sig ut
jag lever, njuter och glädjer mig

så sitter jag där vid köksbordet
under en glödlampas sken

tillsammans med lyckan
ännu en rikedom

något som är få förunnade
en njutning av små ögonblick

av tankar, av liv, av lingon
och strofer av en dikt

//Di

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Tänk att så små ord kan sammansatta bli en sådan vacker dikt!
Så finstämd... stilla... nära... och vackert berättat om en liten lingonstund!

Varmaste kramen idag...