"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 16 september 2010

4e...

läkaren på företagshälsovården jag träffat då i mitt ärende....en mkt bestämd doktor som med ålderns rätt tillåter sig att vara den hon är....och som undrat om jag tänkt på vad jag kan tänkas göra på heltid ute på arbetsmarknaden om FK säger så....eller om jag trivs där jag är...osv....utifrån regler och sånt som finns att rätta sig efter...ja de tankarna ska jag fundera vidare på tills vi träffar FK i slutet av oktober....det blev minsann ingen minskning av min arbetstid utan jag får gå till arbetet mina 6,5 timme per dag och göra så gott jag kan och jobba på att sluta ha så höga krav på min kapacitet...låta hjärnan vara på egenvandring och vara nöjd med det....

är lite svårt känner jag så här i efterhand....att acceptera det, och förlika mej med läget just nu....tycker det blir tråkigt att inte kunna ha flyt i jobbet....jaja...det är ju inte ett vattentätt skott med arbete på 75% och går det inte så får vi prata om det igen....

träffade också min samtalskontakt M efteråt och ja...vi pratade en del också om vad jag kan tänkas göra om jag inte kan jobba på nuvarande arbetet, och vilka möjligheter jag har att tänka om....jodå, jag är full av tankar och ideer, men frågan är vad min kropp tycker....att städa klarar jag ju, men 8 timmar om dagen? Troligen inte utifrån min värk i kroppen...likaså arbete i en trädgård, där tankeverksamheten är mindre än på min arbetsplats, men mer fysisk än idag....nå...låter det vara idagsläget...får fundera när jag är hemma från semestern igen...meddelade fk om min resa och hörde om det förelåg något hinder att jag tog semester och for utomlands, vilket det inte var. Jag meddelade också mötestid och allt stämde så....ja det är att ta en dag i sänder och fortsätta medicneringen nu framåt och se hur det känns....

i natt vaknade jag bara 2 ggr så det var ju bra...har ännu inte tappat bort tron och hoppet om att det ska bli bättre....jag trivs med mitt liv i övrigt och ja....resten löser sig....

i morgon är vi bjudna på middag och umgänge med kompisar, på lördag kommer sonen och ska spela fotboll här i Borlänge :0) och mamma får rå om sin älskling....ett par timmar iaf....det är underbart bara det....2 saker..som gör livet lite mer glatt att leva....det finns mycket mer....men det tar vi en annan dag ;0)

Tjingeling...

1 kommentar:

Anonym sa...

men vad jobbigt det låter. det är så många osm har problem med FK just nu. En stor kram till dig och ha en härlig semester.