"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 17 september 2010

sitter här

rätt handlingsförlamad utifrån att 2 vänner fått tråkiga besked....dels ett dödsfall och ett sjukdomsfall...ja..tänk vad livet är sårbart, vi tar oftast dagarna som givna....att det kommer nya dagar, andra dagar, och så planerar vi våra liv....utifrån att det finns en morgondag...och självklart ska vi fortsätta att göra det, men vi kanske inte ska vänta till i morgon med det vi tänkte oss att göra, utan leva idag och i nuet, precis som att vår dag är värdefull så som livet är idag.....för mig och de andra går livet naturligtvis vidare, men för mig och för dom stannar det en stund....och livet blir sig aldrig mera likt.....och mina tankar går idag till dem som drabbats av sorgen och rädslan över hur livet kan bli fortsättningsvis.....

med dom orden lämnar jag er i reflektion...vad har ni tänkt som ni inte gjort...

Kram på er!

ps..mamma är hemma och allt är som det ska tack och lov för det!

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ja, min vän... du har så rätt i ditt tänk! Jag försöker, verkligen försöker, att leva här och nu. Ibland lyckas jag bättre... och ibland sämre.
"Livet blir sig aldrig mera likt" skriver du så klokt... och så är det ju. Å i det ligger den stora konsten att inse det, och att sedan kunna/vilja/våga börja om.

Varm lördagskram..

Ps. Ditt ps kunde lika gärna ha varit mitt ps. :)

Maria sa...

Kram på dig! Det är en svår balans det där med att leva idag och samtidgt planera och drömma om morgondagen.

IggePop sa...

Kramar i massor! Kloka Di!

Lena sa...

Absolut! så sant! skjut inte upp det roliga i livet! lev här & nu, njut & gör saker du tänker, för man vet som sagt alldrig vad som händer...
Dom orden predikar jag alltid för våra söner! jag vill att dom unnar sej roliga saker, & inte lägger hela livet på hyllan tills "sedan"...
Kram på dej! /Lena