"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 5 september 2010

en fysisk dag

blev det idag...skogen lockade med sina lingon...om det fanns några visste vi inte, men tog oss ut till den plats vi var på förra året. Det var någon som plockat förr, men det fanns gott om lingon kvar åt oss, blev ca 9 kg på 2, 5 timme....men tyckte det var rätt tyst från Mojens håll....och ja...tur att jag hade kameran med och fick ett ögonblick precis där i skogen.....tur nog funkar mobilens surf i skogen med ;0)














jag tog också en paus från lingonen och precis när jag lagt ner kameran så kom det något stort flaxande över markerna...och vips så flög en orre 3 meter ovanför våra huvuden...och ytterligare en...men hann inte få upp kameran tyvärr...

så fick ängna mig åt att fotografera myror...som släpade på myror? Räddaren i nöden eller vad? Märkligt....såg inte att det var en myra han släpade på...den stora myran....innan jag kom hem....














men sen ägnade jag mig åt det vi kom till skogen för....lingon...














jag hade kunnat vara kvar där i skogen länge...men så for vi hem, åt lunch/middag på Fortuna....och sen tog vi en promenad till stan och hälsade på svärmor....fikade och gick hem...sen har kroppen inte riktigt hämtat sig för vi är inte vana att trampa i skogen...kändes idag...det får bli ändring på det...ska nog ut en sväng och se om jag hittar där svampen bor också :0)

avslutar kvällen med en fyrverkeribild från gårdagen....sov gott och ha en sprakande bra måndag!

4 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

Häftig, härligt, vi har så där tio lingon i trädgården..

Maria sa...

Vilken mysig dag ute i skogen. Själv mår jag alltid så bra när jag har varit i skogen. Tyvärr är jag ingen svampkännare och ger mig inte på att plocka svamp.

Stina sa...

Så härligt att få vara ute i skogen. Fina bilder. Kram Stina

Lena sa...

Ja är inte skogen härlig så säg!
Häftig fyrverkeribild du fick till!
jag stog på håll & kikade, ville inte in i smeten med vovvarna, beckmörkt när man ska hem & tusen tals mäniskor som trängs, kameran den glömde jag! attans åxå vilken frusterande känsla! suck ;)
Kram!♥ /Lena