"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 12 september 2010

Ja så var jag

hemma igen och det känns skönt...Mojen och jag och L tog en skogspromenad i går em och fotograferade och letade svamp, men svampen bodde inte där, däremot gjorde en hel del fina motiv....hade ju inte stativet med, så fick klara mej med att hänga kameran i en gren, och sen blev det skaoskarpa bilder, med en hel del häftig effekt ändå....jag gillade dem faktiskt....


















sen hittade jag en hel del andra häftiga motiv där i naturen...vattenfallet vi råkade hitta var inte speciellt stort men vackert......litet i mörkret där i skogen....



















Trollskt var det där i mörkret....men det fanns också andra vyer av motivet......



Det är otroligt hur mycket ljuset och fokus gör på det man fotograferar....och att man kan spegla så många olika bilder av samma ställe tycker jag är fantastiskt

idag har vi packat ihop allt och jag tog en sväng och fotograferade lite medans Mojen fixade lite mer på landet....innan vi skulle åka hem till Borlänge....

Så jag hittade det här lilla livet..som skräckfyllt tittade på mig när kameran höjdes mot skocken....fåret hade iaf ett fantastiskt fint ansikte tyckte jag



















så hittade jag den här lille blöta stackaren som jag trodde satt sig där på blomman och dött...men så sken solen och då rörde den sig sakta och säkert och till slut flög han iväg....det var verkligen skönt att se...kändes lite sorgset om det skulle varit så att den dött där och hösten varit här för gott....det hade inte varit skönt för än tycker jag inte att hösten ska lägga sitt täcke över marken och säga godnatt nu....

solen sken vackert när vi for hem och bergen över siljan lyste blågråa....underbart vackert.....är min nya hemort Dalarna...förundras varje dag jag ser de blånande bergen...och den underbara vyn mot hemmet....

ja...livet är fantastiskt...nya vyer varje dag....

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag förundras åxå varje dag över det vackra landskap vi bor i...♥
Å andra sidan har hela Sverige sin charm & sitt vackra! ;)
Önskar dej en fin vecka!
Kram kram! /Lena

Laizan sa...

Jättefina bilder! Hoppas det är bra med din mamma. Kram