"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 9 september 2010

ny strategi

blev det idag när jag äntligen fick prata med doktorn från Avesta om mina sömnproblem, nu fick jag en ny medicin till den gamla som ska vara mot värken så kanske det lugnar ner sig med hjälp av kombinationen....värt att prova iaf, så nu har jag hör och häpna köpt en medicinbox för att hålla koll så jag tar min medicin.....trodde aldrig jag skulle behöva det men det är lätt att glömma att ta dem....så ja...blev 3 ggr om dagen jag ska ta medicin så...behövs...

vi pratade länge läkaren och jag, och kände att han lyssnade och försökte hitta en lösning, så tyckte han nog att idén med att äta sömnmedel var inte riktigt aktuellt nu, utan vi provar det här först...sen så tyckte han att om jag kände att jag är på gränsen nu när jag arbetar 75% så skulle jag fundera över att backa ett tag....för att ställa in mediciner och kroppens obalans tar tid, vilket jag inser också....och accepterar i dagsläget...bara jag blir frisk igen så är det ok....fast restless legs lever man ju med resten av sitt liv...men det jag menar är att kunna arbeta och känna att jag har ork för resten av livet också....

har väl önskat att det gått fortare...men ja..nu är det så här och jag får göra det bästa av det.....kände mig lite mer hoppfull efter vårt samtal och lite gladare.....nästa vecka är det dags för nästa besök hos den sjukskrivande läkaren igen...och så fick jag ju remissvar om min ögontid...om 3 månader tidigast!! det var pest...utifrån att jag hade ont i natt och idag igen....men förhoppningen är att det inte blir tätare igen, då får jag väl kontakta min läkare på vc och be dom göra något mer.

nog om sjuksdom nu...något roligt var att jag blev lycklig igår då jag hittade laktosfri Turkisk Yoghurt!! ååå så gott....det har jag saknat till röror osv....Valio är fantastiska på att göra laktosfritt!

sen var jag iväg till bästa C och hjälpte henne med datorinstallation.....och sen åkte jag hemåt....i morgon är det dags att fara till stugan i Älvdalen och baka tunnbröd för första gången i livet....blir spännande :0)

ja...spännande var det också att få bensinstopp i går första gången i mitt liv...det gick det med....nu har jag en reservdunk i bilen...haha....

livet är fullt av överaskningar gäller bara att se dom som positiva ;0)

sköt om er!

3 kommentarer:

Laizan sa...

Skönt att du träffat en läkare som lyssnar, hoppas hans råd hjälper.

Å va kul att baka tunnbröd, det gjorde vi förut när vi bodde i Torvalla där vi hade en bakstuga i kvarteret. Mmm så gott.
Kram

Gisan sa...

Var rädd om dig och försök att inte "springa för fort"! (Vet ju hur svårt det kan vara) Men din hälsa är det viktigaste. Kramar...

Lena sa...

Kikar in med en värmande helg kram!♥
/Lena