"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 2 oktober 2010

dimma

var det i morse när jag vaknade kl halv 9 och tassade...nästan iaf ut och tog kameran med mig och tog också med stativet efter en stund...fokus på de små sakerna...gjorde att jag totalt glömde bort att se mej omkring...då jag plötsligt hörde något brevid mig...och såg 2 rådjurssvansar ett 10 tal meter bort hoppa över diket och försvinna...haha...missade totalt motivet då de sprang förbi mej på ett par meters avstånd...var så koncentrerad på det macroaktiga jag hade framför mej :0)...ja de kommer nog tillbaks...

Höstaster














tiden gick fort när man går och fotograferar...helt plötsligt så hade jag varit ute i 1,5 timme nästan...och gick in och gjorde frukost och väckte Mojen...kl var över 10 ju....sen har vi pysslat på under dagen, med att ta in utemöbler och spolat av en del grejor med vatten...så gick vi upp och hämtade ner soptunnan...då kom hästarna och nyfiket ville titta vad där fanns i den...haha...lite kul med tre hästar som stoppar ner mularna i en soptunna för att få se om det fanns något smaskens i där....



vad finns det här då??
 













Så gick vi en sväng bortåt bäverhållet och såg att de faktiskt börjat äta på en björk...brukar de inte göra så ofta...så kollade vi nere vid sjön också för att se om det blivit något där, japp...de har börjat kolla in en björk som vi hänger vår hängmatta i...så fram med nät och nätade upp ett par träd..ska köpa mer nät och näta de som ligger runt huset...vore inte så kul att få ett träd över huset som bävern slaktat ner....

färskt bävergnag...














ska kolla i kväll när jag ska ut med båten om jag kan åka bort till bäverhyddan och se om jag kan få något kort om dom är framme....bäverkort vill jag gärna ha...och dom får gärna ta slyt som finns här runt omkring....

Nu är det dags att ge sig ut med båten och får se hur den håller vattnet så håll tummarna....tjingeling

Inga kommentarer: