"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 28 oktober 2010

vad har jag för mej?

och när jag skrev de orden kom en låt förbi i mitt huvud..."ingen vill veta var du köpt din kofta"....och lite så funderar jag emellanåt nu...vem är intresserad egentligen av mitt liv..och vad jag gör, och spelar det ngn roll?

har tappat lite av min blogglust just nu och har egentligen inte så mycket att skriva om, mina dagar ser rätt lika ut..kliver upp, jobbar, åker hem, gör saker, äter, ser på tv, sover...ja precis så enkelt och lättsamt är det just nu....har väl kanske gjort 2 spännande grejor i veckan som varit...

1. inhandlat böcker...Enkla Bröd av Martin Johansson vilket innebär att jag ska baka igen...och även en stickbok, vilket har gett mig en start att börja sticka igen...det gillar jag att jag kommit igång med igen...att lusten att göra en massa handarbetsaktigt återfunnit sig i mitt liv igen :0) Den kreativa ådran börjar återkomma...

2.börjat smått att planera julklappar och julswappen :0) fast jag inte vet vem jag får ännu...spännande...

så skulle jag på fotoklubben på tjejträff igår men orkade inte för jag var urtrött...och i natt sov jag faktiskt ordentligt, var uppe en gång och smörjde ögat för det har ju krånglat rejält sista dagarna och på ögon säger dom att jag ska bara fortsätta och smörja på...fasiken säger jag när det börjar krångla....är jobbigt med ögon och att de gör ont...

nästa helg bär det av mot norr igen...mamma ska få besök, i helgen ska jag tvätta mattorna som är mammas, får se hur mkt jag hinner...och så ska jag ringa till affären på nätet jag köpt mammas symaskin som krånglar...och min dator ska ominstalleras...men det gör jag efter mitt besök norrut....det är inte så roliga saker och jag drar på dem...men symaskinen ska jag fixa i dag..punkt slut...

sen är det fotokurs i kväll igen och den ska jag gå på..även om jag är tröttis...för det är jag just nu...och i morgon väntar fk rehabmöte....jag återkommer...och ta hand om er så länge!

4 kommentarer:

Laizan sa...

Har också funderat i dom banorna, är det nån som läser och bryr sig. Men det är alltid kul att läsa din blogg så fortsätt skriva.

Testa Dinkelbrödet i den boken, enkelt att baka och mkt gott.

Ha det bra.
Kram E

Nina Lindh sa...

Jag läser din blogg och vill veta, Stumpan! Även om det bara är att du jobbat och smort ögat...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam på dig!

Maria sa...

Härligt att kreativiteten återkommer.

Vida sa...

Jag vill läsa om dig, ta del, tänka till och känna att jag känner dig lite mer...