"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 19 oktober 2010

en doktor

ringde idag  (ingen av de jag vet att jag har på vc) och meddelade att jag skulle fortsätta med folsyran...men har ju inget recept så skulle skrivas ett nytt och sen tas prov om 2 månader....d vitamin tyckte han inte jag skulle äta...och blev förvirrad då man sagt att jag hade 57 nu i nivån och normvärde ligger mellan 75-100 ....lite lågt var det men ingen brist...brist är värde 24...hm....jag blir ytterst irriterad på dessa läkare som inte vet vad den andra gör och inte bemödat sig att läsa journalen heller och han undrade om jag solade???? men då...hallååå sa jag jag solar väl som vanliga människor...och då till sist tyckte han att okej..skulle väl fortsätta då..med d vitaminerna...

jaja så trött jag kan bli...en läkare sjukskriver, en ger piller mot RLS, en annan sköter resten av kroppen...eller det är inte en där heller de är en hel kockskola...tyvärr......

och en tredje person sköter min hjärna...och en fjärde sköter min friskhet och resten av kroppen.....hm...tänk att den "husdoktor" som ser helheten inte finns längre...var hittar man en som ser allt??? privatvården eller var?

Pust...det är inte lätt att vara frisk när man är sjuk, eller sjuk när man är frisk eller vad man säger...men det här tänkte jag tala om för FK nästa vecka...så det så

1 kommentar:

Nina Lindh sa...

Ja, en doktor för allt i hela kroppen vore bra! Det vill vi ha! Borde gå att ha så i modern tid... eller hur. Nä, vi blir upphackade som pytt i panna kroppsligt. Suck!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!