"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 8 oktober 2010

Tack

För alla fina kommentarer...idag är det fredag, och vet inte om jag är konstig för att jag är så lugn fortfarande...valium äter jag inte och inte något annat lugnande heller....

pratade med kollegan M i morse om planeringen med mat osv...och kände ingen stress över det heller..tror jag är mer stressad över maten i helgen till familjen ;0) haha....i värsta fall har vi ju 2 restauranger där vi bor ;0).....

i går var det fotokurs, långt samtal med läraren M som ska fotografera oss på söndag....och sen hem och marinera köttet och putsa....ikväll ska det stekas, jag ska fixa naglar och njuta lite av Mojen tror jag innan alla kommer i morgon..ett bad och en överaskning kanske?;0) Näe...Jag tänkte inte tala om, du får vara nyfiken Moje....haha.....jag kan vara tyst fast du inte tror det...hihi....

ja klänningen är färdig, äntligen....har brottats med den ett tag, lite i taget och tyckt att ja, då blev det snett, för stort och fel....men verkligheten är den att jag tog mått på mej, klippte till klänningen och sen var den 2 nr för stor....så har väldigt stora sömsmåner nu i den....tänkte fodra den också och ha dragkjedja men rationaliserade bort det då jag kom i klänningen utan dragkjedja och foder....den sitter lite löst och det är bättre än att alla mina fina kostcirklar syns iaf.....Färgen är underbar och i går var jag och bestämde blommorna till buketten. Affären ringde och sa att jag kunde komma in och välja rosen som jag ska ha, det är service det!Så var in och valde rosor och känner mej nöjd med det och ser fram emot buketten som de så snällt gör på söndag fm så jag kan hämta den också kl 12 fast dom inte har öppet :0)....Ja Bass Blommor i Forssa är fantastiskt bra att ha att göra med måste jag säga, och är glad att jag valde dem.

sen önskade jag att jag lyckats med viktprojektet som jag började med förra hösten, men insåg ju att det inte gick så tog beslutet att Mojen får älska mej som jag är...precis som jag älskar honom som han är...

det är väl det som är kärlek...att räcka till som man är, naken och sårbar, i alla situationer i livet...jag vet att jag vill leva resten av mitt liv med honom och det räcker för mej....sen finns aldrig några garantier om vad som blir eller händer, men så länge man har en vilja att leva med någon och gör det bästa av det, är det nog, åtminstone för mig....morgondagen vet jag inte något om, tack och lov....jag kan bara vara här och nu, och där göra det bästa av situationen....

Kärlek, vilja och respekt kommer man långt med! Det är något jag fått lära mej i den "hårda" skolan under mina år sen jag skildes från barnens far...

önskar er alla en fantastisk fredag! Njut....säger jag...bara njut

3 kommentarer:

Mojen sa...

Hör du du du!

Lena sa...

Nämen va??? ;)
Har ni eller ska ni gifta er???
-gösses så härligt i vilket fall ;)
GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! :)))
Kram & ha den HÄRLIGASTE HELG!!!♥
/Lena

Vida sa...

Det blev inte riktigt samma lycka för er som för mig men när man minst anar det..

Härligt att läsa om era förberedelser.. jag är så glad för er skull!!