"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 6 oktober 2010

lite mer om greklandsresan då

Jag hade överaskat Mojen med att maila till Apollo och bett dom om att få 2 kalla öl då vi kom och där stod de...ett fint band och ett litet meddelande...när Apollo mötte oss i ankomsthallen så avslöjade de lite av vad som jag mailat om.....

att det här var vår "tidiga" bröllopsresa.... vi gör allt i vår ordning :0)....
Jag hade önskat få ett rum mot havet och när Papa Logan kom och hälsade oss välkommen så var han översvallande om oss...
Honeymoon Honeymoon...det kunde han säga och lite till på engelska....haha....så vi var det svenska paret som var gifta redan i en hel vecka till och med .... och på rummet stod den här lilla vackra buketten som de plockat åt oss, sen bjöd han oss på utsikten som ni ser i bakgrunden av blommorna nedan.....havsutsikt och enskilt läge så vi kunde ha vår Honeymoon.....bästa "sviten" som i vår standard sett inte var så speciellt men badrummet var nyrenoverat....och ett minimalt bad fanns också..



Så vi hann med att se en hel del under veckan....ja just delfinerna...
en riktig höjdar stund


tidiga morgontimmar då jag var ute på terassen och fotograferade solens uppgång....

på kvällarna njöt vi av utsikten tillsammans från restaurangen där vi ofta åt precis så romantiskt och fridfullt ett Honeymoon par kan ha det på sin vecka....

Sen gjorde vi utflykter på vespa som gav mej fantastiska vyer och mycket ångest över höga höjder och osäkra vägar...men är glad att vi fick se Porto Katsiki.....
en trött men stolt Di ovanför Porto Katsiki stranden

Porto Katsiki ovanfrån där vi stod och fotograferade
det är ett otroligt ljus i vattnet och är glad att jag fick bada där!

Vissa dagar såg vi båtar som tog andan ur oss....på olika sätt...
KOS heter båten vem som äger den vet jag inte



Den dagen vi skulle lämna vespan regnade det konstant hela dagen.....och då passade jag på att fotografera lite i regnet...sen åkte vi ner till stan och blev dyngsura och sen så åt vi god middag på Apollon...svärdfisksouvlaki och tzatsiki....vin och sen blev vi bjudna på kaffe och persikosnaps....sen så fick vi två ouzo on the road och en efterrättsskål med glass och grädde och chokladsås...med ett sprakande tomtebloss i.....

Det var en väldigt skön kväll och blev en taxi hem sen.....vi hade en fantastiskt härlig tid i Grekland, laddade om för det som ska ske i helgen...och idag har vi varit i kyrkan...inte där vi ska vigas, utan i Stora Tuna kyrka som är jättefin men stoooooor...en väldigt trevlig präst/kyrkoherde var det också....innan det var BT hit och gjorde en intervju och fotograferade oss inför helgen...ja...vi är några stycken som vigs på söndag...och vi fick frågan om vi ville vara med i ett repotage...och eftersom varesig Mojen eller jag skäms över vår kärlek så sa vi ja...

Kanske är det någon som sätter morgonkaffet i strupen...för vi har försökt hålla det hemligt så länge som jag kunnat hålla mej eller hur det nu var ;0)...hade Mojen fått som han velat hade vi gift oss i Athen..(om vi fixat allt innan hemma då) och det har bara varit den närmaste kretsen som vetat om det sen släppte jag det på jobbet då jag var tvungen att be om semester mitt i högproduktion....

men på lördag vet ju hela Borlänge, och jag är glad att kunna berätta för er också nu....Det är lite BUBBEL i mig....
ja...det har varit ett par intensiva veckor utifrån klänningen som skulle sys, maten planeras och ja...det återstår en del ändå inför lördagen och söndagen, men jag är lugn, ovanligt lugn...och har varit så sen jag friat...ja för det gjorde jag...på Midsommarafton...fast det var fel år...fast vi inte gjort som alla gör...hade inte planerat klart allt innan vi i sommar berättade för våra nära och kära....men det löste sig....och min nervositet att ställa frågan fick lägga sig....

så fantastiskt livet kan bli av ett berusande möte en vårdag 2008.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, så romantiskt!!!!! Hoppas att ni får en underbar dag - men det är jag säker på att det blir.


GRATTIS!!!!! Kram!!!

Laizan sa...

Grattis!!!! Va kul och va glad jag blir för din/er skull.

Funderade faktiskt över att du skrev om klänningen du håller på och sy. Trodde förut att det var till födelsedagsfirandet men det har ju varit, men nu förstår jag :)

Kram och lycka till!!!

Nina Lindh sa...

Härligt, härligt!!!

Önskar er all lycka och välgång.


Det skulle sitta fint med en liten länk till intervjun i tidningen... eller ett ex av den...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam på sig, och GRATTIS till er båda!

Vida sa...

Åh, jag fäller en liten tår... vad jag blir glad för er skull.. fantastiskt!! Grattis! Hoppas er dag blir den finaste av dagar...

.. imorgon ska jag göra det du gjorde den där dagen 2008 och jag har pirr i magen och vet inte vem som väntar där.. kanske är det kärleken..

Stort varmt grattis från en romantisk liv som har glädjetårar som strömmar ner för kinderna.

Kramar