"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 26 oktober 2010

Lånat lite idag

....det var precis så här jag känner när det gäller saknaden och längtan till mina barn och lånade orden från Vida och Tomas Sjödin...de var bara så rätt när jag läste dem....

"Med avståndet- både tid och rum- växer längtan. Den längtan som är livets gåva. Kanske den finaste av alla. Längtan har inget med ägandebehov att göra. Den trånar efter några minuter av närhet, det korta viskande samtalet och de ögonblick när kärleken får tiden att stå stilla. "


(ur "Den enklaste glädjen" av Tomas Sjödin)

själv så har jag också varit hos friskologen M idag....givande samtal och så intressant att tiden flög sin kos...det är så intressant att höra de tankar hon har kring mig och mitt liv just nu.....

reflektioner om saker som jag funderat över som tex hur det kändes den där julen för några år sen stod på en balkong och såg familjelivet innanför balkongdörren utspela sig, och kände mig så ensam och sorgsen  utanför den  familj som var så sammansvetsad i en naturlig gemenskap...om livet nu i min nya familj och skillnaderna i mitt sätt att se saker idag och förr.....

det har hänt mycket i mitt inre, och en dag är en ny dag, med reflektioner, mycket glädje och tankar...och lite sorg över det som jag aldrig kunde göra något åt....för det har passerat även om jag minns....så kan jag ändå inte göra något annorlunda av det...däremot kan jag använda min erfarenhet ihop med mina nya upptäkter om mig själv i dag....

det är stort...även om det just idag infanns sig en längtan då jag läste hos Vida.....

2 kommentarer:

Lena sa...

Gösses så många fina ord!
Kvällskram! /Lena

Vida sa...

De orden lånar jag så gärna till dig.. de säger allt. Han skriver så vackert och stundtals smärtsamt då han berättar om två av sina 3 söner som hade en obotlig sjukdom. Varmaste kramen från Liv