"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 20 maj 2010

Å vilken dag


det blev idag...hot hot hot....svettades lagom mycket på balkongen under em då jag väntade på leveransen....den som jag väntat på länge :0) och till sist anlände det stora paketet med badet....väl emballerat så vi fick kämpa en stund med att få ut det och in i badrummet....nu står det där på kant, för elsladden räckte inte, och jag lyckades med konststycket att sabba toastolen.....haha...nå tur nog var det bara sitsen...så får vara försiktig när jag går i natt...så jag inte bara halkar av...

den var iaf inte av bästa sort så ska leta en ny i morgon....det kändes lite retsamt att det faktiskt inte går att koppla in badet utan att leja en elektriker som byter sladden....den räcker precis nu utan front...och jag hade önskat att Mojen fått ta sig ett bad i morgonkväll och ta en whiskey och njuta av friden.....men får se hur jag löser saken i morgon :0)....

lyckades glömma dynorna till stolarna ute då vi for iväg till soptippen med det som var kvar av embalaget...så nu är det lika bra att dom får hänga kvar där ute i regnet....dom är dyblöta....

nu återstår det sista i badrummet så är allt klart sen....ska fundera i morgon på jobbet hur jag ska ha det....

nu är jag mest trött...har lyckats sätta en ny surdeg, den luktade väldigt surt nu så tänkte jag provar....bytte burk för degen också nu, så fick den lite nytt att sura i....får se i morgon hur den mår, den får sova i kylen i natt...i morgon ska den bakas till limpor....

tjingeling govänner där ute....tills vi hörs kan ni njuta av en bild från landet :0) vi hörs!


1 kommentar:

Nina sa...

En nybliven trött hundmorsa hälsar på som hastigast här hos dig i bloggen... inte lätt att få fyrbenta barn när det var nio år sedan sist. Men kräket är snällt och sött, så det blir bra.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam!