"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 13 maj 2010

Landet säsongen är här

det blev sent innan vi kom upp till stugan, men det gick fort att få det varmt och skönt ändå och idag har vi fixat iordning sovrummet, som är mammas egentligen, men kändes rätt onödigt att det ska vara ett rum som bara står när vi behöver ha sängplatser och mamma kan ju ligga i sängen också även om den är bred ;0)....tog och kapade en madrass och så behövde vi inte köpa någon ny som vi tänkte....sparade ett par kronor på det...

så var det dags för årets jobbigaste moment, ett moment som brukar få mej ur balans, men inte i år...slog huvudet i hörnet på ett skåp vilket var allt....sen hittade jag en död näbbmus i båten...men båten höll och vattnet tog sig sakta men säkert upp till huset via pumpen och slangen :0) utan större katastrofer och utbrott.

sen har jag grävt, fixat trädklippning, grejat och till sist var jag tvungen att inviga uteduschen för året....rätt mysigt att stå där i varmt vatten och den kalla luften....ren och skön och så in och mysa i värmen....det är livskvalitet...fåglarna sjöng, flugsnapparen följde oss under dagen med oroliga blickar....och ja....livet är bara för härligt....jag är lyckligt lottad som får ha det så här bra!

sköt om er...och njut av dagen...

1 kommentar:

Nina sa...

Såg underbara bilder från din stuga! Förstår att det är en oas att längta till. Ja, förutom allt jobb då... :)



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!