"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 9 maj 2010

svårsovet i natt

blev det för jag hade ju gått med Mojen i fredags då han lämnade tipset. När jag stod där kände jag att nu måste jag spela och började rota i Lottokupongerna, för att hitta ett bra jokernummer....och sen kryssade jag i en massa nr och satte i rutorna lotto 1 och lotto2 joker, och systemrutan...9....och frågade Mojen vad han trodde det skulle kosta...och när jag kom fram så blev det jättedyrt...och tänkte att jag okej får väl bli så den här gången, det är inte ofta jag spelar måste jag säga....och då kan det bli lite dyrt när jag gör det....

nåväl...när jag kollade sent i gårkväll på nätet såg jag först att jag hade 4 rätt...sen såg jag att jag hade 2 rätt till....OJs då...sen var jag tvungen att ringa svenska spel och höra hur mycket det gav då jag hade ett systemspel...ja...sen hade jag ju svårt att sova i natt....för det blev inte miljoner, och inte hundratusentals kronor...men tusentals kronor blev det och mer än jag någonsin förväntat mig av en vinst på Lotto....

innebörden är att jag och Mojen kanske kan köpa vårt bubbelbad...om än att vi får lägga till en liten del av kostnaden själva, resten får vinsten delta i....det finns för övrigt många hål att stoppa pengar i men badkaret finns inte så länge till, därav får det prio 1 av oss just nu...sen blir det dubbelt så dyrt....det har jag inte tänkt mig ändå...får vi hem badet är vi klara med det stora hos oss, och det skulle kännas skönt, sen får resten prioriteras utifrån någon lista framöver....vi har ju lite saker vi vill göra på landet också...

sen har jag min önskelista inför 50 årsdagen där jag funderar och funderar....ett Macroobjektiv, Teleobjektiv och en fotoryggsäck är det som står först på listan. Behovet av prylar är inget jag har just nu, pengar däremot till landets renovering och en ny båt dit är sånt jag skulle behöva.....

men mest av allt önskar jag inför min 50 årsdag att jag blir frisk och får sova ordentligt...fortsätta leva livet med mina nära och kära, att få umgås mer med mina barn i sommar och njuta av dagarna som ska komma....

nu ska jag försöka njuta av solen en stund, den försöker försiktigt smyga sig på här hos oss...

2 kommentarer:

Maria sa...

Grattis till vinsten! Tur att du slog dig loss med den stora spelsumman så att du kunde kamma hem en ännu större summa. Kuligt värre när kulor rullar in. :-)

Vida sa...

Åh en lottovinst!! Så glad jag blir för din skull... JÄTTEGRATTIS!!!!!