"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 24 maj 2010

hjärtat i halsgropen

mamma ringde i gårkväll och hade andnöd, ta en ambulans sa jag....vilket hon gjorde, sen ringde telefonen och hjärtat nästan stannade när doktor x presenterar sig och undrar om jag var informerad om att mamma var på akuten...det har aldrig hänt att doktorn ringt och trodde att det var riktigt allvarligt och tog inte in allt han sa kände jag, men fick ett telefonnr att ringa senare då mamma skulle komma till hjärtavd...men det jag uppfattade var att det var allvarligt just då när hon kom in, var glad åt att jag bad henne ta ambulansen.

personalen ringde i natt och berättade att det var lungt, och okej med mamma så jag kunde väl slumra in ett par timmar iaf....och ringde igen nu på morgonen och det var lungt och rätt stabilt. Jag ska återkomma efter ronden idag så får vi se hur det blir....

saknar mina barn just nu, och avståndet känns långt när man ska ringa och meddela sån´t här som är tråkigt
...för jag vill att dom ska veta hur läget är iaf....

hjärtat har lugnat ner sig lite iaf hos mig....för tillfället...kan jag inte göra mer än att låta dagen ha sin gilla gång...håller tummarna för alla mina kära just nu....

tentabarnet
examensbarnet
systeryster
lillskrutten
mig
och för
mamma...

att allt ska ordna sig för oss alla... och tillit är nyckelordet idag...

3 kommentarer:

Vida sa...

Och jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste.

KRAM till dig

Liv

Livskrafter sa...

Jag håller också tummarna för alla och skänker dig en stor kram
Emma

Nina sa...

Trodde att du inte skrivit på flera dagar... hittade inget från dig på bloglovin där jag har alla jag följer.

Hoppas att allt du går och tänker på löser sig till det bästa.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!