"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 20 maj 2010

jag ser det varje arbetsmorgon och kväll

huset som facinerat mig sen jag började pendla mellan bostaden och arbetet, det står där ute efter vägen, torpet med skamfilad skortsten, men stolt trots sin slitna yta....jag fantiserar om vad det är för historia som utspelat sig där i det gamla huset....med sitt vackra yttre...det är inte bebott, det är snårigt och risigt runtomkring, men för mej har det en speciell charm....det väcker en längtan inom mig..och det var ur det dikten kom till i går....

märkligt hur saker kan påverka oss, och mig....fotolusten växer varje gång jag åker förbi, jag måste nog dit och fotografera en dag....

just nu är det arbete som gäller och känner mig lite seg i kolan efter min medicinökning....sömnen är fortfarande lite orolig och jag var väl upp 2 eller 3 ggr i natt....liksom förra natten...nå...det är bara att kämpa på för att hitta en bra nivå på det här också :0)

Dagens visdomsord kan vara tänkvärt....

"Du är sann, avvaktande och så klok. Du kan behöva en stund för dig själv, att fundera, drömma, läsa, gå in i ditt inre och sedan förverkliga... En bra tid för introspektion, läsa, filosofera och stå för din sanning...- Lyssna till dina impulser... "

ha en fin dag!

1 kommentar:

IggePop sa...

Du har alltid fina, kloka saker att säga... Detta avundas jag dig på ett positivt sätt! Fortsätt att ta hand om dig och Tack för fina tänkvärda, kloka ord till mig! Kramar