"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 29 maj 2010

En fruktansvärd huvudvärk

vaknade jag med i natt, kanske förstår jag att om man dricker en hel flaska rose vin och myser med godis, bubbelbadar och njuter att huvudet inte alls hänger med....Rose vinet var väldigt gott, en tillfällig nyhet....men som sagt jag tål inte allt som är i vin ibland och då får jag liknande reaktioner, sen kan det också beror på min medicin som jag äter för benen...där står uttryckligen att alkohol ska man vara försiktig med...ett glas hade kanske varit lagom ;0).....

jaja...fick frukost på sängen i morse, det var mys...jag har ett laptop bord från ikea, som är utmärkt att äta frukost på...får nog skaffa ett sånt till Mojen med :0) för han har ingenstans att göra av sin frukost när vi kört upp sängarna i bra läge...tycker det är väldigt bra att ha vid sängen då jag vill sitta där...och ha en kopp te eller annat gott och titta på tv...eller vid fotöljen när jag sitter där och grejar emellanåt...

sen for vi till G och M och kollade deras sommarbostad där de håller på att göra tvättrum och toalett ute i ett litet fint hus...tog lite bilder på gula vallmon som de hade i trädgården, sen kom en rödhake och hälsade på, har aldrig sett en så nära tror jag...försökte få en bild men hann inte med riktigt..

sen blev det pizza på hemvägen hos svärmor, och sen for vi hem och däckade till Jag Claudius i soffan....nu är det ett härligt tv program med flodhästar, elefanter osv....handlar om kallahariöknen....och hur lite vatten det finns...facinerande hur de lyckas överleva i den fasansfulla torkan....

sammanfattningsvis så har jag ett underbart liv, och det kan kännas lite tomt för att jag inte behöver kämpa så hårt..utan bara njuta och uppskatta mitt liv...ovant...skönt...säger jag igen...

i morgon är det morsdag och ja, jag vet att min mamma får besök av mina barn i morgon, det gör mej väldigt glad att de åker till henne, har pratat med henne idag igen och hon hade svårt med andningen igen, och är glad att hon är kvar på sjukhuset just nu....hon har fått mer vätskedrivande igen.....vilket kan hjälpa till att inte belasta hjärtat mer....

chissra skrev att hon inte var så intuitiv, eller avkännande längre, och jag tänkter att det har sin tid, att få reda på saker och jag har en föraning just nu, jag hoppas den dröjer, men den dagen den kommer hoppas jag att det går fort....inte för min skull, men för den det drabbar....i det läget vill jag inte vara egoistisk....

ja jag vet att det är jobbigt för mina barn att läsa det här...men jag tänker inte hymla om faktat...livet är en gåva, men den är oss till låns...och det gäller att leva det nu idag....

sköt om er där ute, och tack för era fina kommentarer....

"dagens visdomsord"

Rättvisan
Du vet bäst vad som är det rätta för dig, våga ta beslut, våga lyssna till dig själv. Sök stöd, du har back-up, du genomför nu något som är ett mycket viktigt skeende i ditt liv. Du får respons på det som är viktigt... - Använd din logik!

Inga kommentarer: