"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 8 maj 2010

en skön lördag

solen sken i morse men det blåste rätt så kalla vindar ute....men vi for till Bäsna trädgård för att titta på lite växter, tänkte köpa lite balkongväxter och kryddor, och en morsdagsros till mor.....en Flammentanz blev det....jag tycker de är fina och har länge tänkt att jag skulle köpa en sån till landet....det är inte så enkelt att få dem att få rosorna fina på landet, fryser dom inte så är det ngt annat....kanske inte passar att ha rosor där...jo det gör det..nu har jag hittat en som kanske kan få blomma länge...

det fanns en hel del fina växter och jag köpte några kryddväxter att ha i min kruka där jag har kryddor...och så blev det några afrikanska marguerite som jag också hade förra året på balkongen, de är fina och hållbara, blommar hela sommaren....i mina inköpta krukor på Ikea som är självvattnande ska det få stå tomater och gurka....ska investera i några plantor till veckan...har sått tomater själv, men de är så små, så kommer de får det bli en "bonus".....det är körsbärstomater black cherry...som fullstora svarta tomater är de jättegoda och tror de är underbara som körsbärstomater......vi får se när de kommer upp....jag är som vanligt ute för sent med mina odlingar...men nästa år ska jag ju inte flytta så då kanske det kan bli någon ordning :0)

en annan dröm jag har haft är att få sätta solrosor över hela sommarängen i stugan...men det skulle krävas lite försådd av plant kan jag tänka med tanke på värmen och kyla där uppe...men jag ska kolla priser på frö när jag åker på Blomsterlandet nästa gång....

så hade vi svärmor med idag och var på graven och fixade blommor, och åt lunch på korvmojen, fika hos M & J...idag igen...sen for vi hem och jag sov middag en stund...sen har vi tittat på film, spelat Wii och ätit mat...en skön lördag idag...hoppas det blir bra väder i morgon för då kanske det kan bli en promenad runt älven :0)....

ha en fin söndag alla...

1 kommentar:

Anonym sa...

vi har också sått lite på balkongen: tomater, paprika och smultron. Får se hur det kommer att gå.
kram