"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 2 maj 2010

Å så skönt att återse barnen och landet

det blev en resa på 75 mil totalt i helgen, först upp till Hudiksvall och sen vidare till stugan i Bergsjö, kollade att allt var okej och det var det, skönt nog, snödropparna stod i full blom, vattnet var öppet och det kändes som om det var dags för att börja jobba lite igen där....kliar lite så där att få vara ute i friska luften och känna sig så där trött och mör i kroppen som man blir av kroppsarbete....















nå...vi åt middag hos mamma och sov hos T under natten...vi hade en dvd med som vi skulle se men jag somnade och sen visade det sig att vi tittat på avsnitt 3...haha...jaja..vi kan se om den...Vi köpte en box, Jag Claudius, en serie som gick som vi båda tyckte vi kunde se igen för det facila priset av 149 kr....

lördagen började med regn, så vi for uppåt till Sundsvall för att träffa sonen, och jag skulle prova skor som jag ju ringt om osv....som jag misstänkte var skorna inte alls så sköna som jag trodde, så inga skor blev det...däremot blev det lite annat, ett besök på Ikea för att inhandla lite själv vattnar krukor som jag har lite ideer om....ska göra iordning min terass snart tänkte jag...men mina tomatplantor har precis kommit upp så får se hur länge det tar innan dom går att sätta ut som plantor...det var svarta körsbärstomater god sort...och kunde inte låta bli att köpa en förpackning för att prova iaf....

vi hittade också en kökslampa till vårt kök, den blev bra faktiskt, lite modern mitt i det lite lantliga i köket....jag blandar stilar vilt ;0) den gamla kökslampan fick bli en skärm i gästrummet som endast haft en glödlampa som dekoration i taket :0) blev rätt okej det också....

det var mys att träffa sonen igen, och sen vi släppt av honom vid hemmet for vi vidare till dottern och fikade, mys det också, hon var inte så pigg så besöket blev inte så långt....

däremot så for vi till Hudik och gick på Noj´s thai och åt mat, mycket gott....och sen åkte vi till T´s lägenhet för att sova...ja...Mojen fick bada och ta sej en whiskey i badet :0) vilket var uppskattat, sen såg vi på en halvdassig film....

idag har vi putsat fönster hos T och städat hos mamma, fixade lite blommor i Sundsvall till graven,tog med mamma och for dit och planterade dem, det blev jättefint med oranga och vita penséer i en ring, varannan vit och varannan orange.

vi åt middagslunch och sen åkte vi hemåt igen, det var skönt att komma hem igen, och min passionsblomma blommar för fullt igen, det är jättemånga knoppar...undrar om den fick lite fart av att få lite citronnäring ;0)...
mitt citronträd blommade ju och hade 4 citroner på g...nu är tyvärr 2 borta och 2 är kvar, så gav den lite näring häromdagen och då fick även passionsblomman lite också.....

solen sken idag, men det var isandes kallt ute....usch vilka nordanvindar det var, här i Dalarna har löven på björken börjat slå ut såg vi när vi kom...våren är verkligen här!

2 kommentarer:

Lena sa...

Läste att du provade skor, själv går jag i Massaj skor, helt suveräna!!!
Härlig helg du haft med dina kära! :)
Kram kram! /Lena

Vida sa...

Citronträd.. låter magiskt.. hoppas det blir två citroner nu..

Kramar från Liv