"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 18 maj 2010

Tack

för alla goa kommentarer ni lämnar hos mig, glömmer bort att säga tack emellanåt, men gör det nu....roligt att ni gillar det jag visar upp, i form av bilder och lite smått och gott....

E var sjuk fortfarande idag, så ingen sjukgymnastik idag heller....känner att det är ok att vi inte ses, och har funderat på om vi verkligen ska fortsätta vårt samarbete längre, känns som om jag kommit långt på min väg...kanske är jag faktiskt framme....något att ta upp med honom nästa gång kanske...att jag fortfarande har svårt för vissa saker i mitt liv får jag kanske också acceptera att leva med....

appropå det...jag har ju lite tufft med att acceptera mamma och hennes sätt emellanåt, och tänkte nu när jag fått kommentarer om hennes sittande på rollatorn...fridfull...ja det är hon där hon sitter och glad över att vara vid liv efter 3 månader sen hon fick sin infarkt....jag har full förståelse för att hon vill att livet ska vara som förr, som när hon var yngre och kunde och orkade allt....jag glömmer lätt emellanåt då jag blir irriterad...allt det som också är bra med att ha en mamma...ibland tänker jag att det är sorgen över att hon snart är borta som irriterar mej....och att hon alltid ska ha rätt...eller fortsätter att styra...lite ilska över att jag känt mej så oförsvarad som barn finns det nog också faktiskt....trots det så älskar jag min mamma och det är väl så det är...mammor är irriterande ;0) och jobbiga också.....

idag promenerade jag från centrum med lätta steg eftersom jag hittat 2 par sandaler idag!! I Borlänge!! På rea i min storlek, vilket gjorde mej både förvånad och glad, för det är inte varje dag det händer kan jag säga! Inte ens i Sundsvall som är en så stor stad har det hänt....nu har jag supersköna skor att ha i sommar då jag fixat fötterna fina och målat tånaglarna ;0).....

ja undrens tid är inte förbi...och när jag kom hem så var grannen ute på terassen ovanför och sa hej, det var en trevlig äldre dam som bott här i 11 år....hon tyckte det var lite lungt ibland så vi fick gärna ha fest :0) ja, det är väl dags snart för en inflyttningsfest kanske?

när Mojen kommit hem for vi till M och L för fika eftersom M fyllt år i helgen....gofika och rabarber hem fick vi  så nu blir det rabarberkräm!

Livet är bra härligt ändå....

1 kommentar:

Stina sa...

Hej du gumman!

Ja, livet är inte alltid så lätt. Det är nog bra i alla fall att man tänker över orsaker ibland, varför man känner och mår på visst sätt. Inte alla klarar det, för det kan vara svårt. Men jag hoppas att du ska få känna det lite lättare snart. Kram Stina