"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 7 maj 2010

Fredag igen

veckorna swischar förbi i en faslig fart, jag tycker att det var faktiskt måndag nyss, och ja, bladen ute börjar knoppa ut ordenligt, fast det varit så kallt den här veckan...jag känner inspirationen i att pyssla, vilket är vanligt när våren kommer...jag vill göra fint...

det är något jag tycker om, verkligen...att göra fint...städa upp, känna känslan av frid efteråt....då kan jag koppla av, inte så att jag rusar runt alltid med dammsugaren...nejdå, den står här halvägs i köket eftersom jag kände att jag inte orkade mer häromdagen...det är ok att den står där men idag ska den nog rullas runt lite så vi får helgfint hemma....

en god middag, avkoppling i ett nystädat hem...kärlek...mys...ja, det är livskvalitet för mig....

var tillbaks till doktorn i går igen....begärde att få arbeta halvtid maj och juni, så att jag kom ifatt mej med medicinerna och läkaren tyckte jag såg mycket piggare ut, och undrade om jag fortfarande åt medicinen jag fick första gången...nepp sa jag den har jag aldrig ätit...jag tyckte inte att antideppmedicinen var det jag behövde då, visserligen var jag som en utskiten disktrasa men inser nu att det var trötthet...ni vet, barnen gråter och skrattar om vartannat när dom är övertrötta....så kände jag mig också....fast utåt försökte jag ju hålla masken vid liv att allt var bra under flera månader.......dumt...men typiskt mig....

nu ska jag prova att vara sjukskriven 50% tills juli, då ska jag öka till 75% ha semester i aug och sen gå upp till 100% igen...det är min plan och jag hoppas FK accepterar det utifrån vårt rehabmöte....

ska också höra om jag kan få en veckas semester till i aug.....har bara 3 just nu....jag är stolt över att jag vågade stå på mig och begära något för min del igår hos läkaren :0) ett steg framåt....

nu är det dags för jobb igen...ha en fantastisk helg alla!

1 kommentar:

Vida sa...

Låter som en bra planering och bra att du stod på dig!! Jag avundas de som är flitiga med städningen.. jag älskar också känslan efteråt men tycker att känslan under är så tråkig.. men den enda som kan ändra på det är jag... handlar ju om att byta attityd. Tur man har nåt att träna på :)