"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 28 maj 2010

Härliga fredag

jag sov bättre i natt, tog medicinen redan 9 och ja, det verkar som om det var en hit...sen sov jag inget under dagen igår och mådde bara illa vid frukosten och hela kroppen var mjukare och inte så spänd i dag som förr. Det var riktigt skönt att känna en slags lättnad i kroppen idag....

förhoppningsvis så har det påverkan hur man tar sin medicin och att det är rätt mängd...det gick lätt att jobba idag och for hem och bäddade rent och tog rätt på dammråttorna idag....det kändes skönt att det blev rent till helgen...har pratat med mamma och allt är lungt just nu, såg på schemat på jobbet att det var ledigt vecka 23 och det var ju bra :0)

Mojen kom hem och jag gjorde en paj till middag idag, börjar bli bra på pajer :0) tag vad du har hemma är mitt koncept....

det blev en paj på 50 g margarin, 5 dl mjöl, 1,5 dl mjölk och bakpulver....saltet skippade jag...så fyllde jag allt med en röra av stekt bacon, svamp, paprika, soltorkade tomater, lök, vitlök, peppar, och ost som jag rev....sen tog jag 6 dl mjölk och 4 ägg slog över allt och in i ugnen...175 C i ca 40 min tog det.... och sen en sallad med tomater, gurka och blandsallad till....rött vin också fick det bli idag....

sen så tog vi och badade i vårt bubbelbad....myyyyys...ett stort glas rosevin med jordgubbsmak fick följa med ner i badet....det var så mysigt att ligga där och filosofera tillsammans med Mojen....länge och hade tänt de lyktor jag köpt på Indiska....men också de lyktor jag hade sen förr....mysigt....

kompisarna stack till Turkiet idag...förra året var vi också med, men i år....bubblar vi istället....sånt är livet...nu är det så ska det låta...njuter av kvällen....och önskar er alla en trevlig kväll

3 kommentarer:

Vida sa...

Låter såååå härligt att bada och filosofera samtidigt med ett glas vin.. det var ett bra köp tycker jag.

Kramar

Anonym sa...

åhturkiet är ju nice...
ha en skön helg med mycket bubbel och filosoferande.
kram

Lena sa...

Paj! Vilken bra ide! & vilken tur jag kikade in här! *ler* ibland står det helt still i huvet he he idetorka lixom..
Men nu ska jag bums fixa till en Paj tills gubben kommer hem! äta lite gott till Festivalen, kanske ett gals rött & hejja på Danmark såklart ;)
Kram kram! /Lena