"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 24 maj 2010

jodå...tilliten håller i sig

jag fick prata med mamma, och hon är på bättringsvägen, om än medtagen, för det gick väldigt fort fram när det väl började med vattenansamligen i kroppen....men nu är den på väg ut så vi får ha tillit till att det går bättre för var timme nu....

själv fick jag en bamsekram av en kollega, mycket ovant, och väldigt jobbigt kände jag där då...snällt och omtänksamt...kände mej rätt ensam i övrig idag på jobbet....det är rätt ofta så känner jag, och ja, fråga jag kan ställa är om jag är på rätt plats eller inte...det blir något för mej senare...inte nu...

jag tröstshoppade lite saker idag....en lykta till badrummet på hemtex igen, en liten som den jag har förut...det var lite mörkt i badrummet med en lykta...så fick det bli...sen råkade jag gå på åhlens och hittade en bok jag ville ha, om fixa hemma :0) men besinnade mig och köpte en Anna-Lotta Larsson skiva istället. Saknad...en behaglig skiva att sjunga till...vi har rätt lika tonläge på rösten AL och jag...jag tycker mycket om henne, hon är en varm person, jag har ju träffat henne en del med kören....hon är så där genom go i sin personlighet....

sången saknar jag speciellt som idag....tur man är ensam hemma och kan gala på som man vill då :0)

sola en liten stund har jag också hunnit med...på balkongen slumrade jag tills armarna tog stryk...dom somnar av någon underlig anledning då jag sitter i stolen ute...pirrar som i benen och är attans obehagligt att ha sockerdricka i dom...också.... nå...nu ska jag inte gnälla över det....har nog en förklaring det också...

vi hörs!

1 kommentar:

Maria sa...

Skönt att du har tilliten. I svåra lägen kan det vara tufft att stå kvar vid tillit och positivitet men samtidigt är det så att ju mer tillit man har desto lättare är utmaningen.

Just det där med att känna sig ensam och lite utanför är inte helt lätt. Själv känner jag alltid en liten mängd utanförskap oavsett var jag är. Lite som en rund boll i en värld av fyrkantiga kuber.
När osäkerheten är som störst brukar jag inbilla mig att jag är socialt inkompetent men det är nog bara så att jag tänker på ett annat sätt, ser världen lite annorlunda ibland och tänker mig inte alltid för innan jag pratar.