"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 14 maj 2010

Regn hos mig




idag regnade det rejält, vi for in till Hudiksvall för att ordna med vårt lås i stugan...trodde jag skulle behöva köpa ett nytt, men en ung man hjälpte oss att rengöra låset för sjutillhållarlås får man inte smörja!! 100 Kr fattigare och en erfarenhet rikare och med ett lås som fungerar nu begav vi oss för att handla lite och sen bar det av till stugan igen...spackel har inhandlats för nu har jag ändrat mig för 88:e gången gällande stugtapetserandet...jag har funderat och funderat...så nu tänkte vi att vi ska spackla och tapetsera sen själva...ändå...men man får ändra sig :0) så får se hur det blir...

sen ringde jag syster yster och frågade om hon ville äta tacos hos oss och dricka lite vin...å det ville hon så gärna...så vi har haft en myskväll....det är kvalitetstid att få rå om henne emellanåt....och vi lyckades roa henne med Wii spelet en stund....hon behövde avkopplingen....

igår tog jag lite bilder på vyerna utanför vårt fönster...men även vyer inne från frukostfönstret....och idag kände jag hur lyxigt det är att få lyssna på fågelsång och tystnaden i naturens brus....och hur lycklig jag är när jag sitter och tittar ut över vyn nedan.... det är livskvalitet...






2 kommentarer:

Livskrafter sa...

Hej vännen:) har varit så dålig på att blogga på sistone och känner nu att jag saknat det so I´m back. Låter som om ni har det riktigt gott i naturens sköna famn. Njut - det är det livet är till för
Var rädd om Dig och sänder sn stor kram
Emma

Iggepop sa...

Ha en skön helg! Här hemma håller det på spricka upp... :). Kram kram