"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 17 januari 2011

så var det tisdag

men det var ju måndag insåg jag då jag loggat in mej fel på jobbet, och undrade varför min chef påpekade hela tiden om jag var i rätt kö...haha...jaja, till slut kom jag rätt till både dag och i kö...sen så var det dags att få massage för första gången på mycket länge...riktigt skönt var det fast det gjorde förfärligt ont....

var också till läkaren idag på företagshälsovården, och hon klämde och kände över hela min kropp och konstaterade att jag var allmänt svullen överallt över kroppen...och att jag hade ont på alla tenderpoints...som man har när man har fibromyalgi...och hon undrade om någon sagt någonting om det...nepp det är ingen läkare som uttalat sig om det, men däremot står det ju myalgi i mina journaler...och sjögrens och fibro kan gå i varandra liksom utmattningen...ja så undrade hon ju med mig hur jag tänkt kring sjukskrivning och ja där var vi inte överens, även om jag ekonomiskt inte vill jobba 50% så känns det som om jag skulle behöva det, men nepp, så 25% sjukskrivning ett tag till.....

vi kom överens om att jag blivit bättre ändå och även om jag ständigt har generell värk och trötthet så är det ändå bättre menade hon att jag fortsätter att jobba 75% till fn till maj och säger nej till saker på jobbet, min arbetsförmåga ligger ju mellan 50-60 % och det tycker jag är otillfredställande...men siktar ju på 100% igen, men när det ska bli vet jag inte....

får också avvakta vad utredningen på ögon och tandklinikerna säger, om jag ska träffa någon på reumatologen visar sig också.... så jag kämpar på och får ta det lungt med mina aktiviteter både i jobb och privat, för energin dräneras fort...även av roliga saker...

så ville hon att jag ska promenera mer....så får ta mej i kragen då och halka ut lite oftare....men i lagom takt som hon sa....inte hasta på utan ta det lagom...får höra med E vad kan vara lagom aktivitet för mig....

halkade förbi affären på väg hem och inhandlade mig en sängstomme ;0) och sen kom ikealeveransen och här ser ut som ett paketfällt :0) spännande för nu ska här fixas skåp och hyllor!

den här måndagen gick också och i morgon är det en ny dag, nya köer, nya samtal, nya möten och arbete...och fokus på att bli friskare....tjingeling på er!

jo! Grattis på födelsedagen du underbara sessa nr1...mamilonen älskar dig!

1 kommentar:

Nina Lindh sa...

Det är inte lätt när kroppen inte mår bra... ta hand om dig.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!