"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 19 januari 2011

nu så

står sängen i vårt sovrum, den blev jättebra där!! Vi körde hem den på en liten kärra till oss, smidigt och lätt gick det från affären som finns ett par meter från oss :0)

mannen var hemma i går när jag kom, och hade fixat iordning skafferiskåpet så nu är det bara att leta handtaget jag slarvat bort....det behövs 2 st och vet att det fanns ett extra när vi flyttade in, frågan är var jag gjort av det...hm...nå..försöker få ordning på allt nu i köket för att få till det, men det gäller att fundera hur man vill ha det innan...det är inte enkelt..

i gästrummet/kontoret är det också rörigt utifrån att jag håller på att packa upp allt där också, men blev abrupt avbruten i måndags då vi skulle ställa in skafferiskåpet och flytta lite i köket...vi skulle använda uttaget ovanför kylen tänkte vi, och stoppade i kontakten...ops...då slocknade lyset i gästrum,hall, osv....och kyl och frys fungerade inte alls!!???? himmel och pannkaka...så försökte vi att sätta in kontakten på andra sätt och vi funderade, men då slocknade HELA lägenheten...då misstänkte jag att det var huvudsäkringen som gett sig och fick ringa jouren på Riksbyggen...och en trevlig kille dök upp och hjälpte oss att byta huvud säkringar och sen provade vi igen med uttaget och vips..var halva lägenheten borta igen! Nå..vi konstaterade att något var fel i uttaget vi vill använda och satte tillbaks kylen i det gamla uttaget och tack och lov så fungerade kylen och frysen igen! ja..där var en stund av oro kan man lugnt säga...iaf från mitt håll..hahaha...den lugna Mojen var nog lite uppstressad också...fast det skulle han inte erkänna ;0)

det känns som lägenheten börjar bli som vi vill ha den, och jag trivs bra där :0).

vi tittade också på svt play i går om Randi som besökte Borlänge...hm...ur trist stad vi bor i tyckte jag efter att ha sett den dokumentären...men ändå är det för mig en stad som är nära till allt med en hel del små guldkorn iallafall. Människorna i Borlänge känner jag inte så många, men de jag träffat är trevliga och för mig är det inga stora problem att bo här....saknar förstås mina barn och vännerna från Sundsvall emellanåt och Sidsjön ...ja...man får ju faktiskt se det vackra där man är också :0) och livet jag har idag är väldigt bra.

var också till friskgymnasten igår, och vi fortsätter vårt samarbete med fokus på kroppen nu, vilket känns bra. Sen  så ringde man från previa och min nya samtalskontakt hade en tid där som jag var sen till...hm..hade visst blivit en miss där i kommunikationen.Jag rusade dit och träffade den nya kontakten som var trevlig, och kom med nya idéer om min sjukskrivning.. Nu får jag ta den diskussionen med min chef för att se om jag kan göra något annorlunda nu framåt..

många tankar väcker de besöken jag har haft under tisdagen, och idag känner jag i hela kroppen att det är mycket nu...värken ökar och tröttheten slår till. Dagen idag får bli en lugn dag.....långsamt leder också någonstans som Lisa Nilsson sjöng!

Tjingeling på er

Inga kommentarer: