"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 3 januari 2011

Akut mediaotit

öroninflammation....var det som skrevs idag efter ett nytt läkarbesök av doktor H...samma som jag träffade i torsdags och som förvånat undersökte mig och konstaterade att jag hade ju faktiskt ont överallt....att jag kände mig speedad trodde han berodde på den betapredkur jag tidigare ätit och att det tog ett tag innan det gick ur kroppen...ja om vi nu förstod varandra ordentligt....han sjukskrev mej på 25%...hahaha....tur nog så är jag ju inom mina fem karensdagar igen så jag antar att det är inte något större problem att jag är hemma just nu i 2 dagar för sen är jag ledig igen...och så ska jag förhoppningsvis vara frisk till den 7: e då jag ska jobba  igen...

han skulle ringa i morgon för att höra hur jag mådde och om proverna vi tog idag, det var en hel del, ekg tog han också och konstaterade att det var bra, däremot hörde han att det inte var riktigt ok i min högra lunga, där jag har en förändring sen ett antal år tillbaks....så han kollade mina lungor 2 ggr bara för att få höra igen...och så tittade han i öronen och konstaterade att det var bättre men fortfararande rött och irriterat....så...han visste väl inte riktigt vad han skulle göra med mej utan att jag fick vänta lite på svaren och så vila mej...han undrade om vem som kunde laga mat, se till så jag drack ordentligt och ta hand om mej då jag var yr....och sjuk...

så skrattade vi lite åt mitt "pizza, kebabskämt"dvs....mannens berömda matlagning.....( jo jag vet älskling att du kan laga annan mat också  ;0)) ..och så tog vi tempen och en långsänka för säkerhets skull...leverprover tog vi också och även nya prover på sköldkörtel osv....doktor H är en seriös man....nu när han träffat mig igen...och så får jag återkomma om jag fortsatt inte blir bra......så jag avvaktar mitt byte av läkarstation just nu....

mamma får komma hem idag, det var falskt alarm..ingen hjärtinfarkt utan förmodligen magen...har man diafragmabråck som hon har så kan man få tydliga hjärtlikande besvär, och ja, jag vet allt om dessa smärtor, därav var jag väldigt glad åt att jag fick ta ett EKG och att det var ok, för det är en hårfin skillnad mellan bröst och hjärtsmärtor.......

så nu ska jag vila mej tills mannen dyker upp och tar hand om mig....äta alvedon tyckte farbror H att jag ska göra, men nä...det tänkte jag inte göra, kroppen får vila nu.....

sköt om er...det ska jag göra nu

Inga kommentarer: