"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 4 januari 2011

ojdå

vaknade i morse av ett ryck och var lite arg....fick nämligen inte den arbetsuppgift jag ville ha på jobbet för att jag var ju inte frisk...

ett rätt aha likt uppvaknade vill jag säga...mest för att jag inser också vad jag tycker är roligt men också vad jag inte kan göra just nu....

örat det värker om än mer idag så vet inte riktigt vad jag ska göra, lägga en vitlök i det tror jag...ska vara bra sägs det....man behöver ju inte krossa den ;0) haha....

satte också en liten deg i gårkväll innan jag la mej, med lite jäst och surdegsblandning i ....tog också grovt rågmjöl i och lite annat grejs och lät det hela jäsa till ett bröd....tycker det är urenkelt att göra bröden nu för tiden med den långjäsningen som jag sakta lärt mig.....och exprimenterar villt med egna blandningar :0)....sen så låg jag länge och läste nu på morgonen i mina PS och Leva tidningar mm....som jag tänkt mej att slänga...hm...blir lite svårt...för rätt som det är hittar jag saker som kan vara bra att ha i dom i mitt liv....så får inhandla några tidningshållare och behålla dem tror jag....ett tag till iaf....

hittade en sida om att göra egna spagrejor osv....så då var jag ju tvungen att utforska det vidare....så nu ska jag fundera lite på att göra badolja själv och ev kroppskrubb också...man må ju testa nått nytt i livet också....

fick också för mej att prova min symaskin lite under dagen, jag får ju inte mindre ont i örat för att jag sitter upp....dvs...jag blir inte friskare av att bara vila nu när jag känner att jag kan röra mej uppe iaf....yr är jag emellanåt, men då får jag väl lägga mej en stund då iaf....

nä....inspirationen börjar återkomma och det är ju ett gott tecken på att jag faktiskt är på g att bli friskare....även om orken är lite sämre så ett steg i taget....japp så får det bli....

tills dess vi hörs...sköt om er! Tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Det bara sprudlar av inspiration och kreativitet hos dig. Jag har valt att behålla mina leva och Ps, mycket tål ju att läsas igen. Det är ofta bra övningar också...

Kramar tills vi ses