"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 1 februari 2011

Så var det en ny dag!

Snorhalt när jag gick till E var det idag, min friskgymnast, som idag gav mig massage, eller omslutande tryck över armar och ben...mycket behagligt men ont gör det när någon tar i mig, ont skönt...hm...lät märkligt men så är det....

Jag är ju så öm överallt så även om det gör ont är det också skönt för smärtan lättar ju efter en stunds behandling. Det behöver inte alls vara något enormt tryck utan fungerar bra med mjuka omslutande händer.

Vi har ju testat en annan variant på massage förut, och ja, det fungerar bra båda tycker jag...men slappnar nog mer av med den tydligare tryck massagen. Däremot ser jag färger i min kropp...flummigt för många men verklighet för mig. Huvudvärk till exempel kan jag se olika färger på och beroende av var den sitter kan jag ta bort den också....har gjort det på andra med..."hokus pokus"...säger en del, verklighet för mig...

Idag såg jag roliga saker hända med min kropp och det ger möjlighet att jobba vidare med den...så nått bra med dagen var det...däremot gårdagen vill jag helst glömma bort...ingen bra dag, var illamående när jag for hem av trötthet....ja ja...

Ny dag nya möjligheter och i morgon ska jag vara hemma och vila mig och göra bra saker för mig...har funderat en del på vad och ja...det visar sig vad som jag vill göra i morgon vi hörs...

1 kommentar:

Laizan sa...

Intressant med färger, man kan andas bort huvudvärk med vitt ljus.
Kram