"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 7 februari 2011

Nytt besök

på ögonmottagningen blev det akut idag och hade 3 små fina hål på hornhinnan....doktorn hittade igen min remiss sen september 2010....som ingen gjort något åt ännu....så då prövade vi tårproduktionen i höger öga som inte var irriterat och kollade med färg också...glad blev jag över att jag hade tårar så det räckte, över det värde som ska vara för Sjögrens :0) så...förhoppningsvis så är det bara en lins som orsakat puckelpist på min hornhinna som rivs upp....det kunde man slipa till om det nu var så...men då måste vi vara säkra på att det inte är torra ögon först..ska tillbaks den 22 och då kanske vi kan testa det vänstra ögat också....

torr i munnen och smakbortfall kan man ju få av mediciner och det kan ju vara så att mina mediciner är bovarna där...vi håller tummarna för att det inte är Sjögrens, men det är bra att de utreder iaf.....

ett steg i rätt riktining var ju ändå att jag har tårproduktion tillräckligt.....i ena ögat iaf! Håll tummarna....

i morgon är det friskgymnast dag....sen så får vi se vad det blir.....vi hörs!

Bjuder på en bild från i lördags....Tjingeling...


"Näsglitter" i solens sken


2 kommentarer:

Lena sa...

Det gjordes Tårkanals flöde på Märta åxå idag, det var ok, skönt!!
Jag har alltid haft Adel Hanna på Jakobsgårdarna, en suverän läkare tycker jag & MÅNGA! med mej, han är otroligt poppis där, många söker just honom ;)
Fått en del *back stage* då jag varit där så många gånger & legat med dropp, pratar med sköterskorna & dom berättat.
Men han går vidareutbildning till distrikts läkare nu, & är i Falun mesta dels tiden. Gör dock små inhopp, som under Julen, men det visste inte jag då..
Nu fick jag Margareta Trovik!
Gösses vilken tid hon tog sej an mej! en superläkare om du frågar mej :)
Men! mitt första möte där för några år sedan, hade jag deras värsta! (enligt mej) en riktig butternisse! med ett Isländskt namn, vågit/krulligt hår, trind & både ser ut & är, som om han sålt smör & tappat pengarna! brukar se honom komma & ropa upp någon patient, stackars dom tänker jag då...
Har åxå haft en stafett läkare *vimsig värre* -inte dum! men jobbigt att få olika svar på samma frågor hela tiden, man är än mer förvirad när man går därifrån än innan ;)
Hoppas du hittar någon super du åxå!! :)
Kram!♥

PEGU sa...

Underbar bild!