"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans dag 2011

2008 skrev jag de här raderna : och ändå är jag ensam på något sätt... och vill ha en kärlek igen i mitt liv..en närhet, en man/människa som ska stämma till minst 70% med mina önskemål om en blivande partner
jag tror att de som också kommit upp i ålder kanske kan känna lika som jag...kanske skiljer det sig mellan man och kvinna, eller så är det också så att det är beroende av personlighet och personen i sig
Själv har jag fått många mer "önskemål" på min blivande partner. Jag nöjer mig inte med små smulor av något längre, förr kunde jag nog anpassa mig mer till just det...att ta det jag fick, inte önska vad jag ville ha...och ändå, det är ju så mycket svårare att få sina önskningar tillgodosedda när man har kommit upp i åldern och möter en annan människa som också har levt ett liv, kanske det var totalt olikt mitt eget liv.

ibland fascineras jag av de kravbilder som finns ute på dejting sajterna och även över de "uteblivna" kravlistorna...Om jag själv inte vet vad jag vill ha, eller önskar mig i mitt liv, hur ska jag då hitta det? Hur kan man söka någon och inte veta vem man söker, man söker kärleken? Vad ska kärleken ge mig? Hur ser min kärlek ut? Vad vill jag ?Hur ska personen jag ska möta veta vad jag har för önskemål om jag inte är tydlig och talar om dem?

2009 skrev jag det här: Idag är det alla hjärtansdag igen....jag har firat några stycken och alla är olika. Precis som alla dagar är olika i våra liv, så är alla hjärtansdag också en vanlig dag i våra liv, fast vi gör den kommerciellt till en dag för att bli älskad av någon.
Så här skrev jag 2008 ( se ovan)  och jag har faktiskt ett år senare uppfyllt min egen kravlista på vad jag ville, eller nått mitt mål då och blivit en drottning som hittat en kung berett mig plats i ett slott och börjat leva mitt nya liv. Jag är på väg mot ett mål att hitta den tillvaron jag vill leva i idag.

Jag är inte singel längre, och jag har under året som gott haft en mycket bra liv, även under tiden som singel hade jag ett bra liv. Även om jag kände mig ensam som jag skrev. Ensamheten berodde inte på att jag inte hade en partner...den ensamheten är något jag har med mig från förr. Jag har förstått det under året som gått, det är min egen ensamhet, och den kan inte någon annan fylla upp mer än jag. Det är min erfarenhet i dagsläget.

2010 skrev jag så här: En alla hjärtans dagsbild idag....som påminner om att vi ska leva för dagen och att man är aldrig ensam en dag som denna, det är bara ett val hur vi väljer att se det, och kom ihåg, allt är inte vad vi tror vi ser....det kan vara mycket mer än så! Varma kramar till er alla


2011 Då önskar jag Er en riktigt härlig Alla Hjärtansdag,  oavsett vad ni väljer att göra av den. Jag måste säga att min dag började med ett härligt uppvaknande ur en mardröm med en morgonkram av maken...och när jag blickar tillbaks på mina alla hjärtans dagar sen jag började blogga, är det olika innehåll som speglar sig den 14 februari, utifrån hur mitt liv sett ut sen 2007 då jag började blogga i min Diqueen blogg, som jag idag inte har öppen för läsning längre. Jag stängde den då jag började mitt nya liv i Dalom, och började den här bloggen istället. Jag skriver inte så mycket dikter längre, men bjuder er på en Alla Hjärtansdags dikt från förr....Kärlek till er alla!

Kom

Älskade, möt mig
ge mig våren
mot sommaren


stilla vilar
vi tillsammans
här i väntan

Di

2 kommentarer:

Iggepop sa...

Kram kloka Di! Hoppas du får en fin alla hjärtans dag!

Vida sa...

Åh vad roligt att få resa genom dina alla hjärtans dagar... och tack för dikten.. underbar.

Kramar