"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 28 februari 2011

En mys helg

i fredags drog vi vårt pick och pack och åkte mot Linköping....och hade tänkt att köpa lite korv i Sköllerstad...7 min sena kom vi dit och det var stängt...så ingen korv blev det för oss....mörkt var det också när vi körde sista biten mot Östergötland...krokväg och trist grått...men sen kom solen tillbaks när vi landade hos dottern och jag fick krama henne igen....

det var ett tag sen vi sågs och fick en jättegod middag....mums....

lördagen ägnade vi åt shopping...först Cloetta fabriken....och sen NetOnNet lagerbutik....lunch på stan...och hittade en jättesnygg klänning...dock var jag inte speciellt komfortabel i den som dottern sa....du ser inte så bekväm ut i den mamma....

nä...så kände jag mig också...obekväm och ledsen över allt jag inte kan ha...hm...ja ska inte orda mer om det...för det är mitt ansvar att göra nått åt det....

sen var vi ut och åt middag med dottern och hennes lägenhetessambo...mycket gott och trevligt, så hyrde vi film och myste i soffan....skit film sa mannen...haha...okej tyckte vi andra...nå...fick kaffe och en underbar choklad dippers...som skulle doppas i kaffet...mmmmmm....fantastiskt gott...de var inköpta i Askersund... fantastiskt gott och annorlunda efterätt....butiken var inte öppen i går så tur nog åkte vi inte dit....men man kan beställa på nätet...vilket jag tänkte göra för dipperna var fantastiska och en var mycket även om man är godissugen så räcker det med en sån väldigt länge....

vi ska på cholkadprovningen i mars, vi fick 2 presentkort när vi fyllde år...:0) så de har kanske också dippers...

söndagen ägnade vi åt en Wall Street film till frukosten, sen åkte vi mot Ikea och shoppade lite kuddar och tyger...maken var lite trött efter 5 min...men ja...han fogar sig..haha...men fällde kommentaren...vad skönt det ska bli när Ikea kommer till Borlänge...då blir det inte lika långt hem...haha...stackarn..

sen bar det av mot hemmet...stannade i Örebro och åt middag och inhandlade lite böcker på vägen....

en underbar helg som tog slut för fort...men det kommer fler gånger vi kan hälsa på hos dottern...var än hon är...

nu ska jag jobba!

Tjingeling

Inga kommentarer: