"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 18 april 2010

vad gör jag?

jo, jag har fullt upp, solen sken i fredags och resan hem gick bra, dagen gick också bra,men det var skönt att landa hemma igen. Jag letade rätt på ett par Eccoskor i Sundsvall, genom den trevligaste person jag träffat i skosammanhang på Eccoshop i Gävle....hon var otroligt hjälpsam, och sen ringde jag till Sundsvall, de var också oerhört trevliga och de skulle lägga undan dem tills jag fixade någon som kunde hämta dom, vilket dottern kunde idag, men jag vill prova dem, så får se om de är kvar när jag åker upp nästa gång eller hur det är...är dom borta då är de.. får nog ringa dem i morgon och säga att de kan sälja dem om någon promt vill ha dem.....jag ville inte gärna få ett presentkort om jag inte kunde ha dom, jag har ju så svårt med skor, både storleksmässigt och på andra sätt, så även om storleken passar kan det finnas annat som inte funkar....jobbigt men så är det ju..valen är svåra ibland men man måste bestämma sig....

i går gick vi på marknaden på väg till svärmor som fyller år i morgon men som hade ett kalas i går....trevligt och sen gick vi hem mellan skurarna...trodde vi...kom hem iskalla av regn och halvhagel som spöade oss efter halva vägen och resten av vägen hem.....sen spelade vi Wii hela kvällen...till Millenium...det vill vi inte missa...idag har jag bakat surdegsbröd igen...eller jag började igår, och idag blev det bullform av degen....















mini frukostbullar även om de ser stora ut på bilden :0)

det blev en promenad idag också till Kupolen och högskolan för att titta om grodorna var kvar, men dom tyckte nog att det var lika kallt som vi....knallade runt lite i affärer och kollade på en tvättkorg hem, sen gick vi vidare till China och åt middag...och på hemvägen blev det 3 videofilmer en såg vi på i eftermiddag Law Abiding Citizen, en riktigt bra film, inte alls så som man kunde tro...de gillar jag filmer som inte blir som man tänkt sig :0) spännande var den....

så helt plötsligt var himlen lite märklig och jag var tvungen att fotografera lite....






















ett eget askmoln över sjukan kanske?....näe var nog spegling av solnedgången i kväll....för någonstans gick den ner på andra sidan vårt hus....

jo, just ja...jag var in på en butik i Gävle och hittade lite berlocker och ett armband från Kreativ Insikt....kunde inte låta bli att frossa i lite berlocker att sätta på olika halsband och armbandet de dagar jag vill ha lite extra med mig :0).... i länken kan ni hitta dem, jag köpte några som jag tyckte passade mig...bland annat en med texten vacker & stark- bär på mirakel vilken kan vara en som jag tycker passar mig vissa dagar när jag inte känner mig helt i balans...det gjorde jag by the way inte i morse....blir lite panikslagen och ångestfylld då jag upptäcker att jag är glömsk, speciellt när jag glömt räkningar osv...vilket jag inte brukar göra, utan jag brukar ha full koll.....och kontrolltappet gör mej inte speciellt balanserad...där har jag något att arbeta med i framtiden......

nu är det dags att speal Wii igen...sen är det arbetsdag i morgon igen, och jag ska lämna mina däck någonstans där jag inte vet och har varit förut....ha en skön måndag!

1 kommentar:

Nina sa...

Jag är dålig på att kommentera, just nu, men läser allt du skrivit. Kommer nog till sans när vi flyttat klart och packat upp igen. Fast då kommer dala-valpen snart. Jaja, du vet var du har mig :)

Ta det varligt med dig själv! Det finns bara en Di. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!