"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 11 april 2010

en underbar morgon

hade vi ute i solen då vi åt frukost på vår lilla terass













utsikten en dag som denna var milsvid och varje morgon som jag ser solen gå upp















är jag så glad och tacksam över att jag bor här en sån här morgon som på bilden
och ser fram emot de dagar jag kan sitta här och titta på grönskan som sakta spirar...

efter frukost så deklarerade jag och betalade in restskatten....ja...jag har inte skickat in deklarationen än, ska godkänna den och skicka bara...nu vet jag iaf mitt första scenario, sen beror det på godkännandet. Jag har iaf gjort så gott jag kunnat, det är inte enkelt att förstå hur och var alla siffrorna ska vara alla gånger eftersom det var en elektronisk deklaration denna gång med bilagor osv...men man lär sig :0) och förhoppningsvis blev det också rätt.

nå, efter det var det läge för en promenad ut i den härliga solen och vi gick upp till M & J för att betala hjälpen vi fick med vår diskmaskin...och fick en kopp kaffe, sen gick vi hemåt igen i det fina vädret. Det blev inte megalångt men 5,5 km iaf och sen avslutade vi em med middag på Fortuna...vi åt en varsin plankstek, men höll på att svettas ihjäl, det var hur varmt som helst där inne och de hade fel på sin markis på restaurangen, vilket inte var så skönt för oss som naturligtvis satt vid fönstret också...dumt nog....

det var skönt att duscha sen och så blev det lite Mariospel igen....mitt tålamod är verkligen kasst haha...men vi har ju roligt iaf....huvudsaken det....

förra veckan missade jag Brothers & Sisters, och i kväll kändes det verkligen, för tyckte det var rätt ointressant avsnitt då jag inte sett föregående. Det är tyvärr nackdelen då det går på kanal 9 nu för tiden, lätt att missa, och det är ju en av de serier jag faktiskt följer...

 i morgon är jag ledig, ska till vc halv 10 och sen ska jag gå och handla mig några strumpor...konstigt nog går det hål på tån på alla, vilket inte är allt för skoj, men turligt nog finns det nya på affären :0)

det blir en intensiv vecka för torsdag & fredag ska jag vara i Gävle på kurs, och då blir det heldagar med övernattning vilket blir lite tufft för mig som van att vara ledig halva dagarna, men får försöka vila på kvällen då på hotellet :0)

hoppas ni får en fantastisk måndag, jag har ju förresten bakat surdegsbröd med solroskärnor och pumpafrön...så här blev det gott tycker jag och mättande...ska nog testa ytterligare bröd för det börjar gå bättre än förr...skam den som ger sig eller hur? :0)....





2 kommentarer:

Lena sa...

TACK för din fina kommentar! Har förstått att även du har en del att släpa på, och visst är det väl konstigt hur starkt det som hände en som barn fortsätter att påverka.

Din blogg är svart att titta på men väldigt ljus att läsa :-)
Hoppas du får en fortsatt underbar vecka!!

Vida sa...

Vilka fantastiska bilder och det är så härligt att få landa på din blogg och läsa dina kloka ord.

Kramar