"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 19 april 2010

dagens jakt...

på att byta vinterdäcken mot nya sommardäck inleddes idag med att åka och lämna däcken på verkstaden för på torsdag ska de byta dem och jag tog mej en sväng förbi kakelaffären där vi valde vårt kakel då jag ändå var där i krokarna....visste att de hade badkaret jag fluktat in, men som var för dyrt för vår kassa....

och ja, där stod det...prissänkt med 35% men var ändå för dyrt tyckte jag....men gick och hämtade en säljare och började förhandlingen....Mojen är bra att använda i argumentationssyfte....och berättade också om ett badkar som jag kunde få för mycket bättre pris...osv....nå...det slutade med att jag åkte hem och berättade för Mojen att jag försökt förhandla lite....han blev också intresserad och sen så ringde jag upp affären för att höra om sista bästa pris....eftersom badkaret som stod i affären var ett GAT  supermodell...och visningsex fick jag prata med försäljaren som ringde upp mig för att säga att jag kunde få badet för en summa som inte gick att motstå...självklart nappade vi...och nu när jag tittar på installationsanvisningarna så krävs det betydligt mer el än vi förberett för...haha...typiskt mig, men jag frågade faktiskt säljaren om anslutningen....men fick nog ett för bra pris för att han skulle veta exakt där i samtalet....

nå...nu måste jag ringa vår elektriker som förberett anslutningen i morgon och höra med honom om det går att ordna på något vis...vill inte missa badkaret som jag suktat på ett tag.....nu när jag äntligen fick ett vettigt pris....ja så kan det gå när fröken Di förhandlar....faktiskt tycker jag att jag börjar bli rätt bra på det nu...en diskmaskin har jag ju lyckats få för golvet, och ett badkar för nästan halva priset är ju också en bra deal......om det nu blir något utifrån min miss om elen :0) men problem är till för att lösas eller hur!

sov och solade också en stund ute på balkongen mellan 2 och 3 idag...eller halv 4 nästan...sov inte hela tiden, utan vaknade av att jag snarkade där i solen... jag lyssnade också på en bok faktiskt...tur man kan backa bandet ;0)....

näpp...nu är det dags för sova i sängen igen...gääääsp...hård dag, mycket luft...känner mej rätt nöjd ändå med dagen idag....en måndag som började mkt irriterat på jobbet utifrån allas goa morgondofter...tänk att det ska vara så himla svårt att förstå att jag är astmatisk och inte tål parfymer, rakvatten, och duschkrämer och allt som doftar mer än väl....orespekt är vad det är, näst intill mobbing utifrån att man inte kan sitta och fika med sina kollegor eller på möten för att man inte kan förstå att jag inte gnäller utan att jag mår kasst....och jag orkar inte be om respekt hela tiden och vad ska jag göra??...näpp. inte bli irriterad igen.....nu ska jag sussa...tjingeling

2 kommentarer:

Nina sa...

Ah, vilket härligt badkar! Och visst är problem till för att lösas, kanske går det på en kafferast att få till elen.

Att folk parfymerar sig till förbannelse är ett elände. Och säger man något blir de sura och tar det som kritik. Inte alla fattar att man faktiskt mår dåligt av "stanken" även om det är väldoft.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Och visst kan ni komma och sitta på megasuperduperjättealtanen! :)

Anonym sa...

Jag somnar alltid av ljudbäcker.
Mmmm badkar är ju super mysigt.
Lägg ut en bild sen
Kram