"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 6 april 2010

Konstig dag

det kändes märkligt att det inte var måndag idag, solen gick upp genom dimman i morse och det var så fint. Jag är otroligt glad och lycklig över mitt boende och att få vakna till vyn varje morgon är en underbar upplevelse. Ja..jag trivs där jag är i lägenheten. Nu är badrummet nästan klart också, badkar och lite detaljer fattas, fick in en bra hylla idag och ja...det är ordning tycker jag...eller vad tycker ni?

Så här ser det ut från dörren

Så...idag var jag hos sjukgymnasten igen och ja det var tufft idag, men ja...han har rätt, träning är det som gäller mig just nu, träna på många olika saker och det är nog den enda vägen, och jag tycker fortfarande att det är bra att jag förstår orsakerna och även mitt sätt att reagera. Och tog också ett beslut idag om att gå ur viktväktarna, vilket jag funderat ett tag på. De finns kvar om jag vill men nu prioriterar jag annat...röra mig sa doktorn idag när han meddelade svaren på mina prover igen. Det var inte helt okej med mina D vitaminer och kalkprover, och även ett PTH värde var fortfarande lite högt, inget oroväckande tyckte han....men vi tar nya prover igen i sommar, och jag fortsätter äta medicinen för benskörheten och viktigt var att motionera, som redan är ett känt recept för benskörhet.....Så vänner, nu är våren här och motionera mera ;0)

kram på er, och tack för alla goa kommentarer

2 kommentarer:

chissra sa...

ja motion är viktigt, och det kan räcka med att börja med promenader. själv älskar jag promenader eftersom de rensar huvudet också... i alla fall på mig.
ditt badrum är ju jättefint. jag gillar kombot svart och vitt ochs edan handdukar i färg.
kram

Lena sa...

Snyggt! & läckert handfat tycker jag!
Ja är det inte det ena så är det de andra här i livet...
Kram & fin onsdag! /Lena