"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 26 april 2010

Spännande

idag avslutade jag min ljudbok, Hypnotisören av Lars Kepler, det var Peter Andersson som läste den med bravur....jag har varit fast i boken sen första ljudet ;0) om man får säga så....ja den var i min smak iaf...

jag tror den varit tråkigare att läsa för Peter Andersson gav en extra dimension tycker jag iaf....

låg ute i solstolen efter en liten promenad hem från bussen idag....behövde lite luft kände jag för de ringde från sömnlabratoriet i Avesta för att höra om jag kunde komma över och sova i natt...snabbt men jag frågade på jobbet och ja, snart är jag på väg dit för att sova under bevakning, bra för då får jag höra hur jag sover, och vad som väcker mig....det är normalt ett års väntan men turligt nog fick jag en återbudstid vilket jag är glad över....

lite nervöst är det...men får sluta stressa mej själv...har märkt mer och mer små grejor som drar i gång mej, bara för att jag också blivit medveten om mitt beteende....vilket iof är bra, men en lätt ångest och hjärtklappning behöver jag inte ha för det...jag har inte oroat mej så förr vad jag vet....märkligt...men det är märkligt med många saker i mitt liv nu, och jag tror att verkligheten kommit ikapp mej, att allt det jag förträngt som barn nu har kommit upp till ytan. Insikten om allt som hänt och det gör att det känns som om det är en boj som vippar på ytan och som vill explodera ut i intet.....att jag förstått hur jag blivit behandlad och sorgen i just det dyker upp rätt ofta nu känner jag...speciellt när jag ser eller hör om barn som har det svårt och som är i samma ålder som jag varit i svåra situationer....

barn ska få leva som barn, de ska inte behöva vara rädda för att bli utsatta för övergrepp av de som de litar på, de ska leva trygga och med tillit....de ska inte behöva stänga av sina känslor för att utestänga hot och våld...

nå..jag kan inte få allt ogjort i mitt liv, det har varit, och det har påverkat mig, mer än jag någonsin anat, på många sätt....och jag är tacksam för erfarenheterna men hade gärna varit utan dem....

sov gott mina vänner där ute...njut av dagen i morgon....jag ska straxt ta bilen för en tur till Avesta :0) vi hörs!

2 kommentarer:

Iggepop sa...

Du är stark och modig! Kramen

Vida sa...

Vad spännande med sömnlaboratorium och jag kan inget annat än instämma med föregående talare :)