"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 14 april 2010

en under

bar dag, solen sken idag, tussilagon blommade i dikeskanten då jag åkte från jobbet och sen är jag  avcheckad på vårdcentralen av en ung läkare, mycket trevlig, och noggrant undersökte han mig, och en sköterska tog blodtryck och ekg, båda var jättebra, så då tog de också nya sköldkörtelprover på mig och svaret kommer inom en vecka....troligen beror "burren" i hjärttrakten på en muskel, eller nervsammandragning och det bör gå över trodde han, kan ju vara en nerv som "hakat" upp sig, utifrån att man kan få ryckningar i ögat, vilket jag hade ett tag, det är sånt som går över, och doktorn tyckte det var klokt att arbeta halvtid också utifrån allt jag berättade innan undersökningen, att ha haft så många infektioner på så kort tid var naturligtvis jobbigt bara det.

Fick också medel mot munnen...haha...som en bebis ;0) som brukar få sånt.....

efter det tog jag en promenad bort till Kupolen för att hämta medicinen och passerade högskolan, och helt plötsligt såg jag att det rörde sig i vattnet, de har lite vattensamlingar där, och helt plötsligt såg jag dem...grodorna, inte en utan jättemånga...under ytan nerborrade i gyttjan låg de, och sen fick jag syn på en massa ägg som ligger i drivor i vattnet :0) för att bli mer grodor och tog mobilen och fotograferade, men har inte fört över bilderna ännu, det var så våraktigt att se dem där i pölen och ska försöka fixa lite fotografier med min riktiga kamera...

det var så skönt att allt var ok, stress kan man göra något åt och friskt hjärta är värt mycket, muskler som drar och rycker kan jag leva med,  och tänk att våren anlänt.....rejält...åtminstone för ett par dagar.....för enligt prognosen ska det snöa fredag lördag.......men jag gör en ny prognos...sol ska det bli det bestämmer jag.... jag önskar er en skön morgondag för nu åker jag till Gävle i 2 dagar....vi ses...

1 kommentar:

Lena sa...

Visst blir man på nåt sätt pånyttfödd när man får positiva besked av läkare. Skönt att allt var bra!!
Känns konstigt att det fortfarande kan snöa när vi i södern har vår "på riktigt" nu. En tröst är väl att OM din prognos mot förmodan skulle slå fel (vilket den naturligtvis inte gör) så blir det knappast nån långvarig snö. Känns väl mest lite "onödigt" att det ska komma mer nu...