"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 12 april 2010

märkliga drömmar

har vaknat ett flertal gånger i natt av att svetten lackat, insikterna haglat ner som hagel av ett regn....personer har gått in och ut i mitt liv, klarvaken konstaterade jag det som jag insett för länge sen, men som kanske jag inte kunnat acceptera, i min dröm bytte jag tunnelbanetåg, sprang upp och ner i trappor, missade tåget, visste inte var jag var på väg, men till slut så hamnade jag i en märklig situation och allt redde upp sig....

jag har rensat ut lite människor ur mitt liv i natt, inte på någotsätt att dom aldrig får finnas där, utan bara konstaterat att de har varit där och de ska inte följa mig längre i vardagen, det som varit har farit....och det som har varit har inte alltid varit bra, men idag spelar det ingen roll längre, för jag är här och det är där....

en frihetskänsla, en känsla av ro, acceptans och lugn.....

japp, så skönt att inse det....allt det som varit svårt är inte kvar idag har jag en annan tillvaro,en annan situation och jag väljer till stora delar hur jag vill att min dag ska bli....vissa saker kan jag inte undvika, jag måste arbeta, jag måste äta sova och röra på mig varje dag, på något sätt...det jag väljer är väl hur jag gör det....och jag är enormt tacksam att jag ändå varje morgon vaknar och inser att jag faktiskt kan kliva upp ur sängen själv, utan någon som hjälper mig.... och att solen skiner även idag :0)....nu ska jag pipa iväg till VC och kolla astman...seee u....

1 kommentar:

Vida sa...

Vilket fantastiskt nattskift du verkar ha utfört.. ibland faller saker bara på plats helt enkelt.

Kramar från Liv