"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 20 april 2010

Det är inte allt blir som man tänkte sig...

och idag blev jag chockad...ringde elektrikern och då berättar han att fakturan för arbetet i badrummet inte var fakturerat oss ännu...utan en "liten" faktura på ett antal tusentals kronor inom kort skulle dimpa ner i vår brevlåda...jag blev stum...för i min värld var allt clearat och klart och inga "suprices" skulle dimpa ner nu när de gjort om badrummet....i min värld hade jag beställt 16 A till badet, för det var så det stod i pappret på badet jag ville ha, men nu visar det sig att nepp...det sitter 10 A och ombyggnation av badrummet ska faktureras på oss...den el som var dragen genom 2 gipsväggar och matrial skulle komma som "vår" extra kostnad...här står jag igen med något som inte blev som jag tänkte mig, och är både arg och ledsen över att vi inte ens kan sätta in det badkar vi tänkt från början utan att dra om elen, som vi skulle förebygga innan....

inte en fot en person ska sätta innanför dessa dörrar utan en skriftlig offert nästa gång...ni kan väl dra av kostnaden för arbetet som rot...säger han...men för h sa jag inte ens omdragningen av hela elen i stugan blev så dyr som den här kabeln sa jag då....

kontentan är att badet som jag tittat på fungerar inte, det andra som jag prutat ned till halva priset, det får gå till någon annan....och jag har ytterligare lärt mig något ( hoppas jag iaf)...och vi blir utan badkar....för tillfället...och det gör mej mindre, det som retar är att det blev så fel, det som skulle bli så bra....

har också varit till E idag och rett ut lite ur mitt liv igen, och kände mig lite upprörd över dagens samtal, så det här med badkaret uppepå...tur att Mojen är som lugnet själv mot mig iaf....han är bra go....:0)....

sen nästa sak som ändå gett mej ett gott skratt idag , var att jag annonserat ut tvättmaskinen på blocket...annonsen råkade komma in rätt sent, och kvart i tolv i natt väcktes jag av en man som ville prata tvättmaskin...han skulle återkomma under dagen idag sa han....när han ringde hade jag redan bokat upp tvättmaskinen till en annan, men då började han "ragga" på mig och ville träffas...suck...en historia för sig själv, men som gjorde mig både full i skratt och lite orolig...hur tänker folk egentligen???

 Är det ok att ragga på någon som säljer en tvättmaskin även om personen är trevlig?? Nå...sen så kom den som bokat maskinen och försökte pruta men jag var "hård" idag och sa nepp...och ja, nu har vi åtminstone en tvättmaskin mindre hemma....nu återstår duschväggar och duschblandaren....och förhoppningsvis blir vi av med det också....

mamma har också ringt och berättat att hennes E är hemma igen efter lasaretts besök och lunginflammation...hon fyller 97 tror jag i år...så hon var inte så jättepigg just nu, men vad kan man förvänta sig av någon som uppbär den höga åldern?...man är glad för varje gång man träffar henne...och hon är lika glad varje gång hon ser mig eller mina barn...men livet är inte evigt, även om man nu vill att det ska vara det.

nu ska jag jobba för att acceptera det här med badkaret, jobba vidare för att få möjligheterna till ett annat senare då vi har ordnat resten och fakturan för jobbet är betald....retsamt...javisst...men kan inte göra det ogjort...

jo så var vi bort till J & M och där tog J´s bror mina skor hem...hahaha...han fick skavsår...för vi har lika skor, men han har en storlek större av dem....och han tog mina idag...nå...det utbröt ett hysteriskt skrattande då J ringde sin bror och undrade om han hade trånga skor på sig hem :0) ett härligt skratt...för mig...befriande efter en em i chocktillstånd....

sköt om er....

1 kommentar:

Maria sa...

Vad trist med badkaret. Förhoppningsvis dyker det snart upp en enkel lösning och allt trillar på plats.

Tur att du fick några rejäla skratt idag. Och du, raggningen är ju en superkomplimang.