"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 6 april 2011

sopar

gör de idag här ute, på parkering och runt omkring yr sopande gubbar och traktorer och samlar in sand...våren är på väg....själv är jag hemma idag också, kände det i morse att det var lika bra faktiskt...och nu tycker jag att ögat känns rätt bra, var ute en stund på balkongen och hade inga solglas eller glasögon på och det fungerade :0) utan stora problem...skööönt...så i morgon blir det jobb igen....kan ju prova iaf, blir det katastrof går jag hem tidigare, har lov från FK att testa...

pratade idag med handläggaren på FK och ja vad man än säger om FK så är min handläggare helt suverän....han berättar och förklarar och förstår....sen har ju FK sina regler, men ja det är ju så det är i myndighetsvärlden...jag vet, eftersom jag jobbar i en....man vill kundens väl, men man kan inte pga regler, och förordningar...så är det att jobba med myndighetsutövning....

mamma har ringt...hon blir kvar på sjukhuset ett par dagar, kommer tyvärr inte mkt vatten ut från hennes kropp, önskar att det inte var så att hennes hjärta vore svagt....men så är fakta....hjärtat orkar inte med kroppen....vilket osökt får mej att fundera ett par varv på min egen kropp och hjärta.......ja jag reflekterar....har lågt blodtryck, men har ju en del kilo på fel ställen.....så får fundera med läkaren kanske när jag får provsvaren nästa vecka....

mina gurkplantor blommar...mee like...så har jag planterat om de små plantorna idag för att de ska få mer plats att växa på, och bli större...chili eller paprika...hm...har nog blandat ihop dem, så det blir spännande att se när de börjar växa upp rejält....

sen har någon från dolt nr ringt när jag tydligtvis inte hört det......irriterande...både hem och till mobilen....folk kan väl säga hej, de här är osv...men icke...tyst och lytt...ingen hemma...nå de ringer väl igen om det är viktigt, det är bara jag som blir såååå nyfiken...

nu är det dags för en dusch....tjingeling

1 kommentar:

iggepop sa...

KRAM!