"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 5 april 2011

japp

ögat gör ont även idag, men det är lite till och från....lite huvuvärk, beror säkert på ögat.....nå...fick mitt macro idag och självklart måste man testa...känner mej nöjd :0) och så kom en blixt hem, får testa den med sen....macro fungerar får blunda med vänstra ögat :0)

så här kan det se ut...















lite spännande tolkning av en orkidée














Kul är det att macra saker ;0) så kommer säkert mer....

en annan kul grej var igår när jag drack ett japanskt eller var det kinesiskt te?? Som såg ut så här i glaset när jag hällde på vatten...ska jag dricka igen...mycket vackert och milt gott te....
spännande....



















nu väntar jag på att brödet ska bli klart och vilar en stund, mamma är inlagd igen på hjärtavd....suck....men vad kan man göra? Nothing...leva livet till livet slut...när den dagen är vet ingen...tack och lov....

sköt om er!

2 kommentarer:

Lena sa...

Fy vad det låter läskigt med ditt öga!...
Finns så mycket vackert i dina foton! -Men hjälp vad jag älskade *fru* ands lilla fot! :) hur häftigt kort som helst! hi hi.. :)
Såg åxå om ALS på tv på förmiddagen, finner inga ord...
Nytt objektiv! va kul! :)alltså, macro skulle sitta fint de med här ;) men just nu är jag bara *mega nöjd* med kameran & det objektiv jag köpte till den, vilken totalt ny värld som öppnade sej! owaw säger jag bara ;)
Kollade på kameran efter denna jag köpte, men insåg & inser att den tror jag alldrig jag kan köpa... pga. vikten!!!
Om inte jag får *fotonacke* snart, så vetesjutton! ha ha ha.. ;)
*fotonacke*= tennisarmbåge eller? fniss...
Hade den runt halsen i 2 timmar idag, hu så tungt... men om sådär 4 år? kanske jag kan lägga på något hg fniss...
Kram i regnet!♥ /Lena

Nina Lindh sa...

En del skrev att detta macro-objektiv var seg och lät en massa, var det så?

Jag köpte små försättslinser som ger samma funktion. Är dock inte nöjd då den förra kameran var suverän att verkligen gå nära med. Kunde nästan trampa flugan på tårna när jag fotade henne.

Är det en blomma i vattenglaset, som blir te? Såg kul ut!

Ta väl hand om ditt öga, jag blir lite orolig när det så gott som hela tiden är besvärligt.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!