"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 2 april 2011

Fredag

då var I och jag ute och fotograferade i Falun efter jobbet, det var riktigt kul...lite dramatik var det också eftersom vi träffade på räddningskåren....



















och sen så gick vi ner mot vattnet och såg en strömstare...ja...I sa så, själv vet jag inte alls vad det var för fågel, men det var jättehäftigt att se fågeln doppa ner sig vattnet och försvinna....för att dyka upp någon annanstans....mitt i strömmen...ja det var jättekul...

sen gick vi vidare på andvandring och såg tyvärr en bild av ett andkadaver...ur fotosynpunkt var det ju också intressant...I macrade anden...med sitt macro...rätt kul var det för vi hade en andhona som satt på räcket och 1 fotograf på varje sida...väldigt närgångna...





















Själv hade jag mitt teleobjektiv och fotograferade fötter med....en rätt cool bild....



















Jag har också lekt med I´s macro ett par dagar, det var roligt...så nu har jag beställt ett
eget macro...det blev ett långt beslut...ändrat flera gånger och till slut bestämde jag mig för ett
Tamron macro....japp...inte nikons egna utan ett som var testat som ett av de bättre....

så här blev en av bilderna jag har tagit av mina falnande tulpaner...



















sen beställde jag en blixt när jag ändå höll på....ska ju gå en liten kurs i blixthantering så både macrot och blixten kommer nog väl till pass....går bra att använda det 90 mm macrot till bra porträtt också....

I hängde med oss hem och åt middag och drack lite vin och vi hade det trevligt...men...jag var trött...många intryck blev det under em....

Så...tjingeling på er och vi hörs!

Inga kommentarer: