"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 28 april 2011

bråda dagar

i tisdags var jag till fotoklubben och bokade 1a boendet i Skottland, och pratade lite om resten...så var vi till svärmor en sväng och hälsade på...var också till ögonläkaren igen....och fick en ny ¨plåsterlins eftersom jag fortfarande har 14 hål som små biljettklipp i hornhinnan...förhoppningen är att det ska läka till sig nu då till 26 maj då jag ska återbesöka doktorn...tyvärr finns risken att jag även får samma sak i högra ögat..därför får jag se till så jag får fylla på med tårersättning i ögat i förebyggande syfte.

ja det är trist med kroppen som inte vill som jag...men sömn är så viktigt för återhämtandet...det har ju tagit mej ett år att få ordning på piller och sovandet med mina restless legs och värk.....nu sover jag bättre tycker jag ändå, och märker att det går åt rätt håll. Har också fått tid hos Öron näsa halsdoktorn på tis, och ska röntga matstrupen på onsdag för att utesluta att det sitter något som stoppar upp maten när jag äter och dricker....någon tid till tandkirurgen har jag ännu inte fått så undrar om den remissen är på avvägar fortfarande....vem vet....får kika förbi tandläkaren om inte annat och fråga igen...så får jag den saken ur världen också så jag kan släppa det....

idag har jag shoppat nya skor till bröllopet i aug.....:0) och ska börja på klänningen snart....kanske blir det i helgen, det beror på vädret det också....om det blir fint eller inte...lite pyssel med plantorna får det nog bli utifrån att det växer och behövs flyttas om...

så här ser min gurka ut nu....ja, den är en cm ungefär idag men ändå på g :0)













Chiliplantor, paprika och tomater växer också....snart ska jag sätta ruccola och sockerärtor solrosor och ringblommor....det är sommar snart....

Tjingeling

Inga kommentarer: