"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 25 april 2011

lång restid...

mot hemmet....började med ett härligt stopp här....












Det var mycket fåglar, lite för långt ut för mitt objektiv...













En fågel var inom räckhåll iaf.....



















Även en tofsvipa fick jag i sikte...en annan fågel gömmer sig i bilden också...
vilket jag knappt såg förräns jag tog upp bilden...
Den ligger framför tofsvipan i vänster kant....
nått oformligt grått men ändå en fågel...



















Så gick vi vidare under E4an och bilarna for förbi...
lyckades fånga någon på bild...men de tänkte jag inte visa här...













På andra sidan hittade vi denna lilla typ....och inte bara den...
det formligen kokade i vattnet av grodparning....












Nå...vi hittade en del annat också bland annat koltrast, bofinkar.....
det var en givande promenad...prova det om ni åker förbi
att stanna en stund och fotografera och promenera.....

när vi kom ut på E4 var det kö..pga krock...och fick ta kustvägen mot
Axmarbryggan och ner till Hagsta och sen mot Gävle...shoppade ett litet stativ till mig...´mkt praktiskt att macrofota med...en hårddisk och lite annat smått och gott blev det...
middag också...7,5 timme senare var vi hemma...

en riktigt bra dag idag också!

Nu är det sovdags....tjingeling....

1 kommentar:

Lena sa...

Ååååå vilka helt underbara kort du tar!! fåglarna så vackra, men musen var då allt sötast! hi hi.. ;)
Kram & må så gott i värmen!♥ /Lena