"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 24 april 2011

3 st

foton kvar i kamerakortet hade jag bara när vi landade hemma i kväll....har tagit över 500 bilder sista 2 dygnen...idag har jag krälat på marken....hoppat i buskar, rivit tråd och tittat på när träden föll som plockepinn på marken...sorkarna ilade som bara den då dunkarna kom i marken....var så det vibrerade i jorden när stora aspar fälldes till marken idag....













Tyvärr så gilllar jag inte sorkar speciellt mkt och hade en fight idag med den här lille krabaten...han kilade in i källaren när jag bråkat tillräckligt med den.....tji fick jag....för jag hade låst källaren men platsen där han satt och käkade så lungt idag...den är borta...jag flyttade bort mammas rabarber där han satt













själv har jag krattat och fotograferat, fixat fika till bästa G och S som kom och tog ner mina stora aspar som jag önskat länge nu...äntligen....sen har jag släppt ut 3st påfågel fjärilar i frihet som kläckts inne i källaren och som satt vid fönstret och försökte komma ut...hur länge dom varit där vet jag inte, men även om de var tilltuffsade så verkar det ha gått bra för dem att flyga sin kos....vet inte vem det var som ville vara så nära mej idag....har kikat på de skakiga bilder jag tog i källaren och misstanken fanns att det var en av dem, men jag vet inte...oavsett vem så var det kanonroligt när den försökte ta sig in i kamera objektivet.....hm....först satt den på hjälmvisiret....













sen satt den på min kamera....sen på mitt finger brevid avtryckaren....


















sen flög den och satte sig i håret....



















Däremellan hade den varit på ryggen













och till slut ville den också fotografera....och greppade avtryckaren på mannens kamera....












jag var iaf lyckigt lottad att få uppleva något så fantastiskt som att konversera med en fjäril idag...en sork, en domherre, en blåmes och så en bofink som skällde på mig och Mojen när vi kom för nära....



















korpen hade munnen full....så där blev det ingen konversation idag....
det var nog min första korp tror jag....













En underbar och händelserik dag.....även myrorna hade fullt upp...



















Och precis så flitiger som en myra känner jag att jag varit den här helgen....men jag är nöjd....
jag kommer att sova ovaggad ikväll...och drömma om att samtala med en fjäril om livets hemligheter....ni kan inte ana hur fantastiskt det var att få ha den på sitt finger och se den riktigt riktigt nära...

Sov gott världen....vi ses i morgon

Inga kommentarer: