"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 23 december 2010

Snart jul

Har fixat julskinkan, intervjuat mamma om släkten,  hostat och lyssnat på spotify, Anna Stadlings nya skiva och tycker den är himla bra, hon har en fantastisk röst och jag minns hur härligt det var att sjunga med henne och Helen Sjöholm då Spectra hade sin julkonsert. Det minnet är fint....minns också julen 2003 väldigt väl och julkonserten med Putte Wikman och just den helgen var en väldigt speciell helg i mitt liv med Specra. Jag har många fina minnen av våra julkonserter med olika artister, Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp...det är en jättehärlig julkänsla att sjunga julsånger och gospel med artister som kan skapa magi! Dessutom har kören släppt en skiva till jul! Den skulle jag gärna ha haft i min hand i dag.....Nå...får vara nöjd med att jag har några skivor liggandes med kören här hemma sen jag var med :0)

just nu vilar jag min hostiga hals, har försökt göra lite julordning här och så stickat klart en som jag trodde skulle bli mössa haha...men ser ut som ja, jag vet inte hur jag ska beskriva den haha....så det fick faktiskt bli en krage att ha när det är kyligt :0)....

har också bakat ett bröd i dag, gjorde deg i går och gjorde om det recept jag hade med rågsikt och lite sirap för att få lite mer "limpasmak" och det gick utmärkt...ska prova att göra med julmust istället för vatten får vi se hur det blir :0) vore kul att prova. Jag tycker det är urkul att prova nytt på det enkla brödet som jag lärt mig göra...så får jag väl utveckla lite egna "avarter" av Martin Johanssons bröd....rekomenderar er att köpa boken, han har specialpris om ni går in på  bloggen !

nu kom mannen hem, så lugnet tog slut ;0) nä...vi ska göra i ordning granen tänkte jag....så ska jag koka julgröt och slå in paket :0) Nu är det snart jul....Tjingeling så länge

2 kommentarer:

Iggepop sa...

Kram Di!

Vida sa...

Vad du är kreativ med brödbak och allt..

Önskar dig en riktigt fin jul och ett gott nytt år.

Kramar