"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 11 december 2010

lördagsmys

mannen kom hem i natt och var väl inte riktigt nykter...haha...han har nog rejält ont i knoppen idag för när han var upp kl halv 8 så var han väl fortsatt inte så pigg ;0)...nå..själv har jag suttit och läst tidning öppnat paket, fixat en surdeg som jäser i köket nu....Levain som jag gjorde häromdagen som är slut hos oss...gott och knaprigt bröd...lite väl knaprig skorpa då men...satte igång degen i går och idag har jag rört ihop den i den fina skål jag fick i bröllopspresent...perfekt att bara vika och röra degen i! Och den glädjer mig varje gång jag ser den :0) har ju så länge önskat mig en sån så....iaf så glömde jag att det skulle vara lite "vanlig" jäst i brödet så det fick röras ner efteråt...jag mixtrade lite med brödet själv idag och hällde ner lite solrosfrön, pumpafrön och lite linfrö för att få ett lite grövre bröd....så nu har jag vikt och grejat och degen vilar till nästa vikning sen så ska jag låta den jäsa igen och snart är det gräddningsdags....

förmodligen blir det saffransbak idag också utifrån att mannen nog vill vila hela dagen....själv var jag vaken och tittade på tv till midnatt och hade en skön kväll..just nu lyssnar jag på Spotify och EMDs julskiva, och läser bloggar har tänt adventsljusen och njuter av en stilla morgon i lagom takt.....

livet är njutbart....ska kolla om det kommit in någon billyhylla till vårt arbetsrum på blocket också....annars får vi väl köpa oss en ny....så vi får ordning där inne snart....annars har jag lite annat pyssel med paket, saker som ska skickas osv idag....sen har jag nog lite annat att göra med här i hemmets vrå...

vad gör ni idag??

1 kommentar:

Vida sa...

Jag tillbringade lördagen till stora delar med någon jag tycker om :)